خبر/

افتتاح ۵٨ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با حضور وزیر راه در آذربایجان‌غربی

1399/05/30 - 11:26 - کد خبر: 25499 نسخه چاپی

نصر: ۵٨ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان‌غربی با هزینه‌کرد بیش از یک‌هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال امروز، پنجشنبه با حضور "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش نصر، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گویی بیان کرد: این راه‌ها در شهرستان‌های تکاب، مهاباد، خوی، میاندوآب، شاهین دژ، ارومیه و نقده به بهره‌برداری می‌رسد. 
سیدمحسن حمزه لو افزود: محور ارومیه - سرو نیز جزو این طرح‌ها بوده که  با اتمام این محور به عنوان یکی از جاده‌های مهم آنتنی استان شاهد رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود.
وی ادامه داد: با توجه به این‌ که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شد تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.
«حمزه‌لو»، بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی این بزرگراه از مزایای مهمی است که با بهره برداری از آن تحقق پیدا می‌کند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد.
انتهای پیام/
افتتاح ۵٨ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با حضور وزیر راه در آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار