خبر/

افتتاح ١۴٠ کیلومتر طرح ابرار با حضور وزیر راه در آذربایجان‌غربی

1399/05/29 - 17:22 - کد خبر: 25480 نسخه چاپی

نصر: ۱۴٠ کیلومتر از طرح ابرار، ویژه آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به صورت متمرکز در روستای خانقاه شهرستان خوی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار گفت: برای اجرای این طرح ۵۵٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
ارسلان شکری بیان کرد: طرح ابرار /اقدام ملی برای راه‌های روستایی اولویت‌دار/ در راستای آسفالت راه‌های روستایی در استان است.
وی گفت: طرح جهادی ابرار برای بهره‌مندی بیشتر خانوار روستایی از راه آسفالته روستایی و در نتیجه رشد،  پیشرفت و دسترسی بهتر روستاها در حال انجام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: قرار است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۱۹ طرح در آذربایجان غربی آسفالت شود.
شکری اضافه کرد: شهرستان‌های ارومیه، چالدران و مهاباد بیشترین روستاهای تحت پوشش این طرح را به خود اختصاص داده است.
"اقدام ملی برای راه‌های اولویت دار روستایی" (ابرار) از اواسط سال گذشته در آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های پایلوت کشور، وارد فاز اجرایی شد و روز به روز، بیش از گذشته اثرگذاری خود را در توسعه روستاهای این استان نمایان کرد.
آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان حدود هشت هزار کیلومتر روستایی است.
از این میزان نیز نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت نیست.
با توجه به این آمار و اطلاعات، امیدواری ها برای توسعه راه‌های روستایی روز به روز در کشور و آذربایجان‌غربی بیشتر می‌شود که می‌تواند در توسعه روستاها، کاهش محرومیت، پیشگیری از مهاجرت به شهرها و حتی مهاجرت معکوس به روستاها بسیار موثر باشد.
انتهای پیام/
افتتاح ١۴٠ کیلومتر طرح ابرار با حضور وزیر راه در آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار