گزارش نصر/

بیمه سلامت یک دولت الکترونیک محور است

1399/05/30 - 08:24 - کد خبر: 25478 نسخه چاپی

نصر: رزمایش سایبری بیمه سلامت در هفت استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، کردستان، چهارمحال بختیاری، مازندران و تهران به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش نصر، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در مراسم اولین رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران به میزبانی تبریز، اظهار کرد: اکنون شرایط اطلاع رسانی تغییر کرده؛ برهمین اساس این رزمایش در راستای حضور بیشتر بیمه سلامت برای اطلاع رسانی دیجیتال برگزار شده است.
"وحید مجیدی" ابراز کرد: حضور بیشتر حوزه سلامت در بحث اطلاع رسانی دیجیتال دغدغه ای است که پیگیری شده است و ادامه دارد.
وی با اشاره به هجمه اطلاع رسانی در طی ماه های گذشته در حوزه سلامت گفت: اگر نتوانیم خوب توضیح دهیم و اطلاعات کامل را ارائه دهیم قافله را باخته ایم‌.
مجیدی با تاکید بر تلاش این مجموعه در راستای تحقق دولت الکترونیک گفت: بیمه سلامت علارغم اینکه سلامت را مد نظر قرار می دهد یک سازمان الکترونیک محور است.
وی ضمن تقدیر از خدمات فعالان رسانه ای گفت: معتقدیم رسانه ها حامیان مردم در حوزه سلامت هستند واگر رسانه ها اخبار و اطلاعات مورد نیاز مردم را خوب و صحیح انتقال دهند آرامش در بین مردم بیشتر حاکم خواهد شد.
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات خبرنگاران در همه گیری کرونا گفت: در بحث کرونا علاوه بر عملکرد حاکمیت بحث اطلاع رسانی قدم بزرگی عزیزان در حوزه رسانه برداشتند و این خدمات قابل تقدیر است.
مجیدی رسانه‌ ها را حامیان مردم در حوزه‌ی سلامت دانست و گفت: اگر بتوانیم اخبار و اطلاعات را به درستی به مردم انتقال دهیم قطعا التهاب در جامعه کاهش خواهد یافت، البته در یک مقطع زمانی با شل گیری دولت و رسانه‌ها آمار کرونا بالا رفت ولی دوباره با جدیت اطلاع‌رسانی‌ها و تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها بیماری با روند خوبی کنترل شد.
وی با اشاره برگزاری رزمایش سایبری، گفت: قدرت رسانه را باید در اطلاع رسانی و چرخش اطلاعات به ویژه در حوزه‌ی سلامت بالا ببریم و مردم را از خدمات سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمان خدمت گذار آگاه کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان این‌که آذربایجان شرقی از سال گذشته به همراه چهار استان جهت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌ها و موسسات به عنوان پایلوت انتخاب شده بودند، گفت: پیشرفت خوبی در زمینه‌ی نسخه نویسی الکترونیکی انجام شده به طوری که در حال حاضر استان ما از حالت پایلوت خارج شده است.
وی تصریح کرد: بالغ بر ۱۴ هزار موسسه در کشور، نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند و تنها با دریافت کد ملی و احراز هویت و بدون نیاز به دفترچه، خدمات را در اختیار مردم قرار می‌دهند.
 
 
مجیدی با بیان این‌که نزدیک به ۵۶۰ موسسه و ۸۰۰ مطب در آذربایجان شرقی طرح نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا می‌کنند، گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۵۰۰ هزار نسخه‌ی الکترونیکی به بیمه‌ی سلامت استان ارسال شده است.
وی افزود: امسال تمامی موسسات و بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز تا پایان شهریور ماه اسناد خود را به طور الکترونیکی ارسال می‌کنند.
وی یادآور شد: بیمه سلامت استان هیچ بدهی به موسسات خصوصی ندارد، مطالبات بخش دولتی و دانشگاه‌ها نیز تا پایان خرداد ماه پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان در پایان اذعان کرد: امیدواریم این رزمایش توان عزیزان را در اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات مردم در حوزه‌ی سلامت ارتقا دهد.
انتهای پیام/
بیمه سلامت یک دولت الکترونیک محور است سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار