محمدجواد آذری جهرمی؛

پنج ماهواره تا پایان امسال پرتاب می‌شود

1399/05/29 - 15:46 - کد خبر: 25473 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات از پرتاب ماهواره تا پایان امسال خبر داد و گفت: پنج ماهواره با هماهنگی وزارت دفاع تا پایان امسال پرتاب‌ خواهند شد.

به گزارش نصر، «محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» مناسبت هفته دولت با گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر درباره فعالیت این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت ارتباطات برای سال پایانی دولت ۱۰ برنامه عملیاتی را اجرایی می‌کند که بیشترین آنها در حوزه‌های فضایی و توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و مرتبط با حوزه فضای مجازی و ارتباطات مردم است.
وی با اشاره به توسعه نسل پنجم تلفن همراه توضیح داد: در حوزه ارتباطی، فعالیت نسل پنجم از تلفن همراه را هدفگذاری کردیم که نصب آن در مناطقی از تهران آغاز شد و هم‌اکنون دو نقطه شهر تهران به این نسل از تلفن همراه مجهز و آزمایشگاه‌هایی نیز در کنار آنها بنا شده است.

تجهیز پنج نقطه از تهران به نسل پنجم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در تلاش هستیم تا آخر شهریورماه در پنج نقطه از تهران نسل پنجم تلفن همراه فعال باشد. کار تحقیقاتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال بر مبنای نسل پنجم تلفن همراه به سرانجام رسیده و از این پروژه نیز رونمایی خواهد شد.
آذری جهرمی با بیان اینکه تا پایان سال پنج میلیون پورت اینترنت خانگی پرسرعت فراهم می‌شود تصریح کرد: برای این پروژه دو شهر قم و تهران هدفگذاری اولیه شده‌اند، کار اجرایی در شهر قم به اتمام رسیده و پروژه آماده رونمایی است که به دلیل شیوع کرونا، مراسم رونمایی رسمی از این پروژه انجام نشد اما پروژه وارد فاز اجرایی شده است و احتمالا مراسم رونمایی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود.  
وی افزود: کار پروژه ۵ میلیون پورت اینترنت خانگی پرسرعت در تهران به سرعت پیش می‌رود و نصب و راه اندازی قابل توجهی داشته ایم، این پروژه در ۶ شهر پرجمعیت دیگر و کلانشهرها در حال اجراست و روند خوبی دارد.  

بهره‌برداری از ابر رایانه
وزیر ارتباطات با اشاره به توسعه هوش مصنوعی در کشور خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از ابر رایانه بزرگ ایرانی که جز ۵۰۰ کامپیوتر برتر دنیاست در دستور کار قرار دارد، این ابر رایانه برای پردازش اطلاعات و رسیدن به نتایج در هوش مصنوعی بسیار مهم و جز زیرساخت‌های هوش مصنوعی است که در بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
آذری جهرمی درباره راه‌اندازی مراکز داده نیز اظهار کرد: نخستین مرکز داده در شهر تهران با حضور رییس جمهوری و دومین مرکز در تبریز با حضور رییس مجلس افتتاح شد.

رونمایی از بزرگترین مرکز داده
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بزرگترین مرکز داده زیرساختی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات است و برای پیام‌رسان‌ها و جستجوگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیاردتومان در هفته دولت رونمایی کنیم، کار اجرایی به اتمام رسیده و در حال استقرار سرورها و تجهیزات سخت‌افزاری هستیم و این پروژه مهمی محسوب می‌شود.  

پرتاب ماهواره تا پایان سال
وزیر ارتباطات درباره برنامه‌ فضایی این وزارتخانه نیز گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری از پنج ماهواره که در دست داریم با هماهنگی وزارت دفاع پرتاب‌هایی داشته باشیم. البته پرتابی که قرار بود در خردادماه انجام شود به دلیل اطمینان خاطر از عملکرد آن و هماهنگی برنامه‌ها به تاخیر افتاد که در تلاش هستیم تا پایان سال انجام ‌شود.  

مشکل پوشش آنتن دهی را به ۱۹۵ گزارش دهید
آذری جهرمی درباره پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در مناطق شهری نیز بیان کرد: یک مشکل در پوشش آنتن مناطق شهری این است که مردم انتظار پوشش حداکثری دارند البته این انتظار به حق است و برای این موضوع نیازمند احداث دکل‌های جدید هستیم و نبود فضا برای نصب دکل‌ها، اپراتورها را با چالش مواجه کرده است. برخی‌ها به دلیل اینکه نگران سلامتی خود هستند اجازه نصب را نمی‌دهند و برخی‌ها درخواست جمع‌آوری دکل را دارند.
وی افزود: کسانی که دارای مشکل پوشش آنتن‌دهی هستند می‌توانند به شماره تلفن ۱۹۵ اعلام کنند.
انتهای پیام/
پنج ماهواره تا پایان امسال پرتاب می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار