معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان؛

۴۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در آذربایجان شرقی فعال است

1399/05/29 - 12:52 - کد خبر: 25453 نسخه چاپی

نصر: معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۴۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این استان فعال است.

به گزارش نصر، مجید فراهانی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی آذربایجان شرقی بر حضور مستمر مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در دفتر و نظارت بر کارشناسان دفتر تأکید و اضافه کرد: در این راستا مدیران و کارکنان دفاتر نیز باید نسبت به درج اطلاعات دقیق اشخاص در سامانه «ثنا» اهتمام کنند.
وی با بیان اینکه عدم نظارت مدیران دفاتر الکترونیک خدمات قضایی بر فعالیت دفتر موجب مشکلات عدیده ای از جمله اطاله دادرسی می شود، اظهار داشت: برای تمدید پروانه دفاتری که مدیر دفتر بدون عذر موجه در دفتر حضور نداشته باشد سخت گیری بیشتری اعمال خواهد شد.
فراهانی، نوع رفتار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در جلوگیری از اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع را تأثیرگذار دانست و ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع، ادامه داد: رفتار و گفتار مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی با مراجعین باید با رعایت حداکثر احترام و تکریم باشد و  مدیران دفاتر باید نسبت به افزایش انگیزه کارشناس حقوقی و سایر کارکنان اقدام نمایند.
وی بر لزوم  اتخاذ رویه واحد در عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید و اضافه کرد: ارتباط دادگستری با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید ارتباطی مستمر، مداوم و پیگیرانه باشد و با توجه به اینکه دستورات معاونین ارجاع دستور قضایی می باشد، لذا مدیران دفاتر از مقاومت در مقابل دستورات معاونین ارجاع خودداری نموده و همکاری و هماهنگی بیشتری از خود در قبال توصیه های ایشان نشان دهند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل قطعی های مکرر در سامانه، اظهار داشت: در مواقع قطعی سامانه مدیران دفاتر صرفا" در خصوص ارباب رجوعی که آخرین روز مهلت اعتراض ایشان می باشد، اقدام به مکاتبه با معاونت کنند.
فراهانی راهنمایی و تنظیم دقیق دادخواست را از مهمترین وظایف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دانست و گفت: مدیران دفاتر باید سعی کنند از ورود دادخواست بی نتیجه و بیهوده جلوگیری کنند و با ارشاد مناسب حقوقی در جهت پیشگیری از ورود دعاوی بی نتیجه اقدام نمایند.
به گزارش در این جلسه مقرر شد مدیران دفاتر خدمات قضایی آذربایجان شرقی در خصوص رفع نواقص و ایرادها، اقدامات لازم را با هماهنگی کامل انجام دهند.
انتهای پیام/
۴۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در آذربایجان شرقی فعال است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار