استاندار زنجان؛

تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری در زنجان اتخاذ شده است

1399/05/29 - 11:11 - کد خبر: 25446 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری کنکور سراسری استان در مدت چهار روز گفت: بر این مبنا اولیا و دانش‌آموزان با هدف پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، فاصله اجتماعی را رعایت و از ایجاد ازدحام جلوگیری کنند.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: ۱۹ هزار و ۳۵۵ داوطلب در آزمون سراسری امسال در ۱۱ حوزه امتحانی شرکت می‌کنند که در این راستا از شهرداری زنجان درخواست می شود، همه امکانات خود را از جمله اتوبوسرانی برای تردد گروه‌های هدف به کار گیرد.
وی اضافه کرد: بر این اساس ماسک نیز در اتوبوس‌ها موجود باشد و به افرادی که ماسک ندارند داده شود و همه فرمانداران نیز مسؤول برگزاری ستادهای فرعی و تشکیل جلسات برای رفع مشکلات  احتمالی آزمون سراسری در شهرستان خود هستند.
حقیقی افزود: تاکنون مسؤولان استانی با تشکیل جلسات رسمی و فرعی تلاش کردند همه زمینه‌ها را برای برگزاری کنکور سراسری با اطمینان و آرامش کامل فراهم کنند و پس از برگزاری کنکور سراسری در هر روز نیز باید جلسه‌ای برای رفع مشکلات احتمالی و ضعف‌های آزمون تشکیل تا برای آزمون روز بعد رفع شود.  
این مسؤول در ارتباط با وضعیت دفاتر پیشخوان دولت در روزهای کرونایی ادامه داد:  بر این اساس چهار پیشخوان دولت به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب خواهند شد و به ۱۱ دفتر پیشخوان دولت نیز اخطار کتبی داده خواهد شد.
وی اظهار داشت: طی سه مرحله بازدید از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۴۴ دفتر پیشخوان دولت زنجان، ۱۵ دفتر پیشخوان دولت بیش از ۸۰ درصد، ۱۳ دفتر پیشخوان دولت ۷۰ الی ۸۰ درصد، ۱۱ دفتر پیشخوان دولت ۵۰ الی ۷۰ درصد، چهار دفتر پیشخوان زیر ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
استاندار زنجان، با تاکید بر برخورد قانونی و پلمب چهار دفتر پیشخوان دولت گفت: ۱۱ دفتر پیشخوان دولتی نیز که پروتکل‌های بهداشتی را ۵۰ تا ۷۰ درصد رعایت می‌کنند اخطار کتبی داده  شده برای بررسی مجدد در مدت ۴۸ ساعت اگر اقدام خاصی انجام ندهند در اولین مرحله جریمه شده و سپس پلمب خواهند شد، و در صورتی که نتوانند پروتکل ها را رعایت کنند موقت به افراد دیگری مجوز داده خواهد شد.
حقیقی در ارتباط با میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی در دستگاه‌های اداری استان نیز افزود: طی بازدید از ۶۷ دستگاه اداری زنجان ۴۰ دستگاه بیش از ۹۰ تا ۱۰۰ درصد، ۱۹ دستگاه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد (نیازمند ارتقاء)، ۶ دستگاه ۷۰ تا ۸۰ درصد، ۲ دستگاه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده اند که به این ۲ دستگاه  نیز باید در کمیته نارضایتی اجتماعی تذکرات لازم داده شود تا جبران کنند.

این مسؤول در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص بازگشایی مدارس مورد پذیرش است اما باید ریز به ریز جزئیات آن مشخص و طرح اجرایی بازگشایی مدارس تنظیم و ارائه و در این طرح وظایف اجرایی همه دستگاه‌های استان مشخص شود.
وی با بیان اینکه معلمان باید در خصوص آموزش در شرایط کرونایی موجود توجیه شوند گفت: مسائل و مشکلات مختصری که اواسط سال تحصیلی گذشته وجود داشت بطور کامل برطرف شود.
حقیقی خاطرنشان کرد: طی هفته آینده در خصوص بازگشایی مدارس در جلسه‌ای تصمیم گیری خواهد شد و در بین افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند بسته های آموزشی با موضوع بهداشت، فاصله اجتماعی، و استفاده از ماسک و غیره توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/
تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری در زنجان اتخاذ شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار