نماینده مردم آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها خبر داد:

تصویب دوفوریت طرح مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها

1399/05/28 - 16:12 - کد خبر: 25413 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها از تصویب دوفوریت طرح مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها خبر داد.

به گزارش نصر، بهبود جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام خبر تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری با قید دو فوریت در اجلاس سی و چهارم شورای عالی استان‌ها گفت: این طرح به طور مجدد با قید دو فوریت جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
وی ادامه داد: همچنان که جامعه مدیریت شهری و شورای کشور انتظار داشت، نمایندگان شورای عالی استان‌ها این طرح مهم و بااهمیت را که می‌تواند بسیاری از مشکلات اساسی حوزه مدیریت شهری را حل نماید مجدداً در دستور کار خود قرار داد که خوشبختانه با قید دو فوریت با اکثریت آرا تصویب شد.
عضو شورای عالی استان‌ها افزود: در تنظیم و ارائه این طرح از نظریات مشاوران متخصص شورای عالی استان‌ها که دارای سوابق مدیریتی و علمی در حوزه شهرسازی هستند استفاده شد و سعی می‌شود عملیاتی ترین طرح با در نظرگیری مشکلات عمده حوزه شهرسازی ارائه شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها گفت: در حوزه توسعه متوازن شهری دستگاه‌های اجرایی نسبت به تملک و ساخت کاربری‌های پیش بینی شده آموزشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و خدماتی در سطوح شهرها برای خودشان برنامه مجزایی دارند و مدیریت شهری از این برنامه‌ها اکثراً بی خبر است و با توجه به عدم ایفای تعهدات ارگان‌ها توسعه متوازن شهری در سطوح شهرها با چالش اصلی روبرو بوده و این امر موجب اختلاف قیمت زمین در نواحی مختلف شهرها شده و آثار زیانباری را به بار آورده است به طوری که عملاً خدمات رسانی به مناطق محروم در کلیات از دست مدیریت شهری خارج شده است.
این عضو شورای عالی استان‌ها سپس گفت: نبود مدیریت یکپارچه شهری در حوزه اقتصادی نیز موجب تحمیل هزینه‌های زیادی که ناشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی است به شهرداری‌ها شده به طوری که در حوزه آبرسانی و فاضلاب، برق رسانی و خدمات تلفن درآمدها متعلق به شرکت‌ها بوده و هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی تخریب معابر بر مدیریت شهری تحمیل می‌شود.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اهر با اعلام این خبر که در این طرح در مواد ۵۰ الی ۶۴ تمهیداتی برای حذف ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها اندیشیده شده است که خودش به تنهایی می‌تواند اثرات خیلی مثبتی در خصوص جلوگیری از تخلفات ساختمانی و عدم‌نگرش شهرداری‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان یک منبع درآمدی باشد، ادامه داد: ضرورت تصویب این طرح در وضعیت فعلی مدیریت شهری در شهرها و کلان شهرها بیش از پیش احساس می‌شود.
جعفری ادامه داد: طرح قبلی مدیریت یکپارچه شهری متأسفانه با اختلاف چند رأی در مجلس تصویب نشد ولی انتظار می‌رود باوجود نمایندگان دارای سابقه در حوزه مدیریت شهری و انتخاب قالیباف شهردار سابق تهران به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی این طرح با درک عمیق نمایندگان تصویب شود.
جعفری گفت: در صورت تصویب این طرح شاهد انقلابی در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود و در تمامی حوزه‌ها، شهرداری‌ها توانمند شده و جوابگوی خدمات متنوع خواهند بود و از همه مهم‌تر از استهلاک و هدر رفت سرمایه‌های ملی جلوگیری شده و برنامه‌های توسعه‌ای شهرها با برنامه ریزی جامع و یکپارچه دارای پیشرفت سریع خواهد بود.
انتهای پیام/
 تصویب دوفوریت طرح مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار