رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد:

هوشمندسازی تبریز با ایجاد ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر

1399/05/28 - 15:46 - کد خبر: 25411 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت حفاری ۴۰۰ کیلومتر از سطح شهر برای ایجاد فیبر نوری در راستای هوشمندسازی تبریز طی یک سال آتی، انجام یافته است.

به گزارش نصر، شهرام دبیری در برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: این اقدام برای بهره مندی شهرداری تبریز و شرکت مخابرات می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
دبیری با بیان این‌که این سنسورها در نقاط مختلف نصب خواهد شد، افزود: با این اقدام تمام مسائل به صورت هوشمند اطلاع رسانی خواهد شد؛ به طور مثال اگر در آتش سوزی بازار این سنسورها نصب شده بودند به موقع از آتش سوزی اطلاع یافته و افدامات لازم انجام می یافت.
وی در بخش دیگر سخنان خود با ارزیابی عملکرد سه ساله شورا، تشریح کرد: عملکرد شورای پنجم از چند جهت قابل قبول بوده است. نخست اتحاد و همدلی بین اعضا  که سبب شده به دور از گرایش‌های سیاسی و جناحی عمل کنیم و این موضوع باعث شده شاهد شورایی کم حاشیه باشیم تا شهروندان نیز شورای همدل را شاهد باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از توجه به برنامه ریزی و تقویت نقش نظارتی شورا به عنوان دیگر مشخصه‌های شورای پنجم برشمرد و افزود: در راستای تقویت نقش نظارتی، حسابرسی تمام مناطق و سازمان‌های شهرداری آغاز شده است که نشان می‌دهد تلاش داریم نظارت افزایش یافته و شفافیت در امور جاری شود.
وی از تحقق ۵۱ درصدی بودجه شهرداری خبر داد و گفت: متاسفانه بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن، تحقق بودجه را دشوار ساخته است چرا که درآمدهای پایدار ناشی از مراجعه برای پروانه ساختمانی کاهش یافته است. تلاش داریم با برنامه ریزی صحیح عمل کرده و برنامه‌هایی که در بودجه ۹۹  پیش بینی شده اعم از مسیرگشایی‌ها، حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز و... با طبق برنامه ریزی و سرعت و کیفیت انجام شوند.
دبیری با اشاره به اهداف شورای پنجم در سال پایانی فعالیت خود، اظهار کرد: چشم اندازی ۱۲ ساله برای شهرداری تبیین شده که بدانیم ۱۲ سال بعد شهر در چه جایگاهی قرار دارد و بر اساس آن یک برنامه پنج ساله تدوین شد که  کلیات آن تصویب شده بود و هم اکنون شاخص‌های کمی این احکام آماده شده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی ادامه داد: با وجود این برنامه چشم انداز هر سال می توان ارزیابی کمی شاخص ها را انجام داد و حتی شورای آینده هم می تواند از آن استفاده کند. برای برای تحقق این برنامه در راستای توسعه هر چه بیشتر شهر تلاش کنیم.
انتهای پیام/
هوشمندسازی تبریز با ایجاد ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار