معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز؛

جشنواره کتاب سال تبریز برای ترغیب جامعه به کتابخوانی برگزار می‌شود

1399/05/28 - 13:44 - کد خبر: 25394 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: جشنواره کتاب سال تبریز با هدف افزایش سرانه مطالعه، تکریم نویسندگان و ناشران و ترغیب جامعه به کتابخوانی برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام احمد حمیدی، روز سه شنبه در نشست هماهنگی کمیته علمی پنجمین جشنواره کتاب سال تبریز با بیان اینکه هسته اصلی برنامه های فرهنگی سازمان در سالجاری بر موضوع کتاب متمرکز شده است، افزود: تاکنون ۴ دوره جشنواره کتاب سال تبریز برگزار شده که آخرین دوره آن سال ۹۳ بود و تلاش می شود با برنامه ریزی دقیق و تمرکز بر موضوع راهبردی کتاب، پنجمین دوره این جشنواره نیز امسال برگزار شود.
وی با بیان اینکه از دغدغه های اساسی اهالی فرهنگ تبریز گسترش و تعمیق کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه است، اظهار داشت: همواره این موضوع مورد مطالبه این افراد بوده و با درک این حساسیت موضوع کتابخوانی در صدر برنامه و بودجه سالانه این سازمان قرار گرفته است.
حجت الاسلام حمیدی، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «در خانه بخوانیم» را اولین گام برای افزایش سرانه کتابخوانی در این شهر اعلام کرد و ادامه داد: با مشورت اهالی فرهنگ این شهر، شورای سیاستگذاری جشنواره کتاب سال تبریز تشکیل و دبیر اجرایی آن نیز تعیین شده و پس از انتخاب دبیر این جشنواره نیز فازهای اجرایی این جشنواره تکمیل می شود.
سیروس مصطفی به عنوان دبیر اجرایی و مرتضی طوسی به عنوان مسوول دبیرخانه پنجمین جشنواره کتاب سال تبریز انتخاب شده اند.
انتهای پیام/
جشنواره کتاب سال تبریز برای ترغیب جامعه به کتابخوانی برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار