معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل؛

میراث فرهنگی اردبیل در روستای جبدرق مشگین‌شهر پل معلق می‌سازد

1399/05/28 - 12:50 - کد خبر: 25393 نسخه چاپی

نصر: معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در راستای رونق هر چه بیشتر گردشگری در مشگین‌شهر و تحقق شعار اردبیل سرزمین پل‌های معلق، پل معلق به طول ۷۰۰ متر در روستای جبدرق مشگین‌شهر احداث می‌شود.

به گزارش نصر، فرزاد کیسان روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در مشگین‌شهر اظهارداشت: با احداث بازی‌های کابلی و هیجانی و نیز پل معلق در روستای جبدرق، مشگین‌شهر به قطب گردشگری در کشور تبدیل شده و زمینه برای حضور هر چه بیشتر گردشگران در این منطقه مهیا خواهد شد.
او افزود: این طرح توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در منطقه‌ای خوش آب و هوا با طبیعتی بکر اجرا شده و زمینه برای توسعه منطقه را فراهم خواهد کرد.
کیسان گفت: زیرساخت‌هایی که موردنیاز طرح‌های گردشگری است با حمایت استاندار اردبیل، نماینده مردم شهرستان و مسوئولان قدم‌های محکمی برای تامین آنها برداشته شده و تلاش می‌کنیم با این اقدامات پروژه‌ها در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به قرارگیری منطقه در ریل توسعه با رونق بخش گردشگری بیان کرد: مسائل و مشکلات بخش گردشگری و سرمایه‌گذاران این حوزه بررسی و برای حل آنها تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود.
ایمانعلی ایمانی ، رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشگین‌شهر نیز گفت: با اقدامات انجام شده شهرستان مشگین‌شهر به قطب گردشگری تبدیل شده و این فرصتی هم برای اهالی منطقه و هم گردشگران و مسافران است.
تاکنون ۲ دهنه پل معلق و گردشگری در مناطق گردشگری مشگین‌شهر و هیر اردبیل احداث و راه‌اندازی شده است.
پل معلق مشگین‌شهر یکی از برندهای گردشگری استان اردبیل است که چهار سال پیش به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچای احداث شده ، دارای ۲ متر است و ۳۶۵ متر طول به عدد روزهای سال دارد.
این پل در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی احداث شده است.
نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل ایران نیز دی ماه سال گذشته همزمان با سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل در شهر هیر افتتاح شد.
پل شیشه‌ای شهر هیر در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل احداث شده است.
عملیات اجرایی پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو شهرستان خلخال هم توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح بزرگ در جنوب استان اردبیل به خوبی پیش می‌رود.
عملیات احداث این پل با ۴۹۶ متر طول ۱.۵ متر عرض و ۱۰۰متر ارتفاع در منطقه گردشگری ازناو خلخال پس از طی مراحل مطالعاتی و طراحی از مدتی پیش آغاز شده و سرمایه‌گذار طرح در تلاش برای تسریع در تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن است.   
انتهای پیام/
میراث فرهنگی اردبیل در روستای جبدرق مشگین‌شهر پل معلق می‌سازد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  حسن   4 سالها پیش  

من نمیدونم یعنی عینالی پتانسیل یک پل معلق نداره که مسولین پیگیری نمیکنن
پژوهشیار