معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه:

کشاورزی و گردشگری مراغه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متحول می‌شود

1399/05/27 - 12:54 - کد خبر: 25319 نسخه چاپی

نصر:معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: کشاورزی و گردشگری شهرستان با حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متحول می‌شود.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی حسینی روز دوشنبه در جلسه سرمایه گذاری مراغه افزود: با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در زمینه کشاورزی، شیلات و نیز گردشگری، ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش ها، می تواند اشتغال آفرین و رونق بخش اقتصادی باشد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و گردشگری نیز باید مورد توجه سرمایه گذاران در این شهرستان قرار گیرد.
موسوی حسینی با بیان اینکه سرمایه گذاران سربازان اصلی جبهه اقتصادی هستند اضافه کرد: دولت تدبیر و امید و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان آماده حمایت از طرح های سرمایه گذاری در این شهرستان هستند.
وی گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در بخش گردشگری و بوم گردی در حال سبقت گرفتن و پیشی گرفتن از سرمایه گذاری در بخش صنایع سنگین و مواد خام معدنی بوده از این رو، مراغه و مناطق گردشگری آن زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری دارند.
وی با اشاره به تصویب و راه اندازی شهرک شیلات در منطقه زینق افزود: زمینه مناسب برای توسعه و ایجاد واحدهای آبزی پروری در این منطقه، شرایط مساعدی برای سرمایه گذاری در این زمینه فراهم ساخته است.
فرماندار مراغه اضافه کرد: سرمایه گذاری های مناسب اقتصادی از جمله طرح احداث کشت و صنعت بزرگ ظفر در این شهرستان در قالب ایجاد گلخانه، مجتمع گاوداری و آبزی پروری و نیز بوم گردی، نمونه بارزی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش کشاورزی و گردشگری این منطقه است.

توسعه زیرساخت ها و تسهیل ارایه خدمات به سرمایه گذاران
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی این شهرستان، توسعه زیرساخت های خدماتی و ارائه آنها به سرمایه گذاران و تولید کنندگان را تسریع می کنند.
نقی مسکینی افزود: برای این منظور، توسعه زیرساخت های برق و گاز در منطقه گردشگری و شهرک شیلات در حال انجام بوده و زمینه ساز تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد شد.

افزایش گلخانه های مراغه به ۱۲ هکتار
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز با اشاره به اجرای طرح های احداث گلخانه های کشاورزی در مراغه گفت: در ۲ سال اخیر بیش از هشت هکتار گلخانه به مساحت گلخانه های این شهرستان افزوده شده و این میزان به ۱۲ هکتار افزایش یافته است.
اسماعیل کریمی اصل افزود: با اجرای طرح احداث گلخانه کشت و صنعت ظفر در منطقه زینق به مساحت بیش از ۲۱ هکتار، جهش چشمگیری در بخش کشت گلخانه ای این شهرستان و منطقه ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح بزرگ کشاورزی، براساس پیش بینی ها و سرمایه گذاری های انجام شده بخش خصوصی، تا یک سال آینده به بهره برداری رسیده و زمینه ساز اشتغال و رونق تولید در این منطقه فراهم خواهد شد.
کریمی اصل با اشاره به روند احداث و ایجاد شهرک شیلات مراغه اضافه کرد: براساس مطالعات انجام شده و با سرمایه گذاری بخش خصوصی، شاهد تولید بیش از ۲ هزار تن آبزی با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در این شهرک خواهیم بود.
وی افزود: هم اکنون نیز از مجموع ۴۲ پرونده متقاضی برای احداث مجتمع شیلات در این شهرک، ۳۰ نفر حائز شرایط شناخته شده و از این تعداد نیز برای ۱۴ واحد متقاضی پروانه تاسیس براساس موافقت نامه ها و تفاهم نامه های مشترک آب منطقه ای و جهاد کشاورزی در حال صدور است. شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/
کشاورزی و گردشگری مراغه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متحول می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار