خبر/

ایجاد فرهنگ ترافیکی مهم‌ترین ابزار پیشگیری از سوانح است

1399/05/27 - 09:41 - کد خبر: 25286 نسخه چاپی

نصر: معاون عمرانی فرماندار مراغه با بیان اینکه ایجاد و بهره‌گیری از فرهنگ ترافیکی مهم‌ترین ابزار پیشگیری از سوانح رانندگی است گفت: فرهنگ ترافیکی عاملی بازدارنده در بروز تخلفات رانندگی و تخطی از موازین ایمنی در معابر عمومی و محورهای مواصلاتی است.

به گزارش نصر، نقی مسکینی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک مراغه با انتقاد از نصب سرعت گیرهای متعدد در سطح شهر ادامه داد: احداث و نصب این موانع ترافیکی راهکاری موثر برای کاستن از احتمال بروز حوادث رانندگی نبوده و باید فرهنگ ترافیکی و ابزارهای موثرتری در این زمینه بکار گرفته شود.
وی اضافه کرد: همچنین بکارگیری پارکومترها در قالب اجرای طرح پارکبانی و نیز نصب دوربین های پلاک خوان و سرعت سنج در ورودی های شهر از جمله اقداماتی است که می تواند به کاهش تخلفات و به دنبال آن کاستن از حوادث ناگوار رانندگی به دلیل سرعت غیرمجاز در سطح شهر خواهد بود.
مسکینی افزود: اجرای طرح های ترافیکی درون شهری با همکاری کارشناسی پلیس راهور و شهرداری و طرح های ترافیکی برون شهری با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای، بخشداری ها و نیز پلیس راه تسریع شود.
شهردار مراغه نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای طرح های بهبود ترافیک شهری، ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر خط کشی طولی  و رنگ آمیزی سرعتکاه ها و مکان های عبور عابر پیاده در سطح شهر انجام شده است.
محمدرضا احمدی افزود: ایمن سازی نقاط مختلف شهری و اجرای طرح پارکبانی در ۱۲ خیابان پرتردد شهری مراغه از طرح های در دست اجرای شهرداری برای بهبود وضعیت ترافیک درون شهری است.
وی ادامه داد: هم اکنون روزانه حدود ۲۰ هزار تردد برون شهری وارد ترافیک کمربندی های شهری و داخل شهر می شود که زمینه ساز برخی مشکلات رتافیکی را فراهم می سازد.
وی اضافه کرد: اصلاح و نوسازی چراغ های راهنمایی و رانندگی و نیز نصب دوربین های سرعت سنج نیز از سایر اقدامات شهرداری در بخش ترافیک شهری است.
فرمانده انتظامی مراغه نیز در این جلسه گفت: با توجه به آغاز دهه اول محرم در روزهای آینده، و نیز بازگشایی مدارس در ماه های پایانی تابستان، تمهیدات ترافیکی پلیس راهور، نیروی انتظامی و شهرداری برای ایجاد نظم شهری انجام می شود.
سرهنگ رمضان اللهوردیان افزود: ایجاد نظم ترافیکی با همکاری و همراهی دستگاه های خدمات رسان شهری و انتظامی می تواند تسریع و تسهیل شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/
ایجاد فرهنگ ترافیکی مهم‌ترین ابزار پیشگیری از سوانح است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار