معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تکمیل بیش از ۵۹۲ میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

1399/05/27 - 09:35 - کد خبر: 25284 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تا پارسال ۷۱ طرح مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۵۹۲۲ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش نصر، علی جهانگیری روز دوشنبه در گفت و گویی، مجموع طرح های مصوب آذربایجان شرقی در حوزه سرمایه گذاری خارجی را ۱۰۷ مورد به ارزش بیش از سه میلیارد و ۲۷ میلیون دلار  ارزیابی کرد و افزود: در زمان حاضر ۲۶ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از ۵۳۳ میلیون دلار در حال اجراست. 
وی شمار طرح های سرمایه گذاری خارجی غیرفعال آذربایجان شرقی را نیز ۱۰ مورد به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و از تحریم های نامشروع آمریکا و دشواری های مربوط به نقل و انتقال بانکی به عنوان دلیل اصلی غیرفعال شدن این طرح ها نام برد.
وی یادآوری کرد: تنها در ۹ ماه سال گذشته ۶ طرح سرمایه گذاری به ارزش ۹۱.۴۴ میلیون دلار در آذربایجان شرقی مصوب و از این تعداد چهار طرح به ارزش ۱۸/۴۲ میلیون دلار اجرایی شد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از عملیاتی شدن «پنجره واحد سرمایه گذاری» به عنوان یکی از بسترهای رشد سرمایه گذاری خارجی در استان یاد کرد و گفت: سال گذشته افزون بر یکهزار و ۵۰۰ مورد درخواست از این طریق ارایه و برای بیش از ۵۰۰ مورد از آن مجوز صادر شد. 
وی، مجموع درخواست های سرمایه گذاری دارای تاخیر اولیه در پنجره واحد سرمایه گذاری آذربایجان شرقی را حدود ۸۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ مورد استعلام برای صدور مجوز سرمایه گذاری در استان انجام شد. 
رشد بیش از ۱۰۰ درصدی شاخص بورس منطقه ای آذربایجان شرقی
جهانگیری همچنین وضعیت بورس منطقه ای آذربایجان شرقی را در سال گذشته رو به رشد دانست و افزود: در حالی که شاخص کل بورس استان در سال ۱۳۹۷ شمسی ۱۷ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۹۰۱ واحد بود، این رقم در ۹ ماه سال گذشته با رشد ۱۲۶.۸ درصدی در سال گذشته به ۳۵ میلیون و ۳۹۶ هزار و هفت واحد رسید. 
وی تشریح کرد: ارزش سهام معامله شده در بروس منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در نه ماهه سال گذشته با رشد ۱۱۲.۲ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۷ به ۷۴ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال رسید.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، حجم سهام معامله شده در بورس منطقه ای استان در  ۹ ماه سال گذشته را  ۱۶ میلیارد و ۱۸۱ میلیون سهم اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به سال قبل از آن ۴۱. ۹ درصد رشد نشان می دهد.
انتهای پیام/
تکمیل بیش از ۵۹۲ میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار