مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

تبلیغات اسلامی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شده است

1399/05/26 - 14:03 - کد خبر: 25257 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیأت‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا پرچم‌دار بودند و به کمک آنها سازمان تبلیغات اسلامی از یک سازمان مناسبتی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی امروز در گفتگو با خبرنگاران در تبریز گفت: هیأت‌های عزاداری و دسته‌جات شاه حسین گویان تا به امروز، همکاری و هماهنگی خوبی با این اداره کل داشته‌اند.
وی ادامه داد: در راستای ساماندهی عزاداری‌های محرم امسال، از حدود یک ماه پیش، در تمامی شهرستان‌های استان جلساتی با محوریت ادارات تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که هنوز هم ادامه دار است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده توسط کرونا، مراسم‌های عزاداری متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود که تفاوت آنها در شکل عزاداری است.
وی افزود: واقعاً هیأت مذهبی در زمان شیوع ویروس کرونا، به نحوی پرچم دار بوده‌اند و به کمک همین تشکل‌های مرتبط بود که امروز، سازمان تبلیغات اسلامی از یک سازمان مناسبتی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی افزود: برنامه‌های عزاداری امسال از اول محرم تا دهم محرم، با رعایت پروتکل‌هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا آن‌را تصویب کرده و مسئولیت نظارت بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های بی نظیر هیئت‌های مذهبی از زمان شیوع کرونا در کشور گفت: صاحب اصلی عزاداری‌ها خود مردم هستند و مطمئناً مردم نیز خود در مکان‌هایی که احساس می‌کنند افراد بسیاری تجمع کرده‌اند و یا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام نمی‌گیرد حضور پیدا نمی‌کنند.
شعبانی افزود: برخی در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که عزاداری‌ها انجام نخواهد گرفت در حالی که چنین نیست و با تغییر شکل و متفاوت بودن، عزاداری‌ها محرم و صفر امسال انجام خواهد گرفت.
وی ادامه داد: هیأت عزاداری باید با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی و ثبت نام در سایت بیرق، مجوز عزاداری‌های خود را دریافت کنند.
شعبانی افزود: همواره نیروی انتظامی در بحث نظم، نظارت و امنیت، کمک‌های بسیاری نموده که امسال نیز اجرا خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: تجربه در شب‌های قدر و دعای عرفه، به خوبی نشان داد که قشر متدین بیشترین قشر رعایت کننده هستند.
وی اضافه کرد: هر مسئله موهبتی از سوی خداوند متعال است و باید گفت شیوع ویروس کرونا با تمام مشکلات و ضربه‌ها، برخی از آورده‌ها را نیز به دنبال داشت و در سطح کشور اتفاقاتی رخ داد که آیندگان به آن افتخار خواهند کرد.
وی گفت: مشکلاتی که اکنون قشر آسیب پذیر با آن روبرو هستند را نباید تنها در بسته‌های معیشتی خلاصه کرد؛ در حال حاضر عدم تأمین کسب و کار بهترین فرصت در ایام محرم است که هیأت مذهبی، هزینه‌هایی که امکان آنها دیگر وجود ندارند را به این قشر هزینه کنند.
انتهای پیام/
 تبلیغات اسلامی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شده است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار