گزارش نصر از صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز؛

نبود زیرساخت و سیاست های جذب سرمایه گذار در شورا و شهرداری تبریز

1398/03/30 - 12:26 - کد خبر: 2525 نسخه چاپی

نصر: بعد از ارائه گزارش عملکرد سرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری توسط شهردار و مدیر سرمایه گذاری شهرداری در صحن علنی شورای اسلامی تبریز، اعضای شورا انتقادات تصریح خود را در خصوص این وضعیت بیان کردند.

به گزارش نصر،مسعودی ریحان، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریزدر خصوص گزارش عملکرد سرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری با بیان اینکه  از زمان اقدام پروژه توسط شهرداری، هنوز به اطلاع ما نرسیده که چند درصد از پروژه ها شروع و اجرا شده است، از زمان اقدام پروژه توسط شهرداری، هنوز به اطلاع ما نرسیده که چند درصد از پروژه ها شروع و اجرا شده است، گفت: اطلاعی ندارم که شهرداری چقدر از پروژه های انجام شده درامدکسب کرده است و هنوز برنامه ای به ما در خصوص سرمایه گذاری ارائه نداده است.

وی که به نشانه اعتراض انصراف خود از ریاست کمیسیون  سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی به دلیل عدم سیاست مشخص در سرمایه گذاری را به زبان آورد، ادامه داد: ظاهرا در بدنه شهرداری به سرمایه گذاری به عنوان فرصت و درامد پایدار نگاه نمی شود، من خودم هیچگونه سیاست و اراده و برنامه ای در شهرداری و شورا برای سرمایه گذاری ندیده ام و به همین علت در همین لحظه از ریاست کمیسیون سرمایه گذاری انصراف می دهم.

در ادامه جلسه، محمد باقر بهشتی رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شواری اسلامی تبریز،با بیان اینکه شهرداری تبریز تفکر اقتصادی ندارد، گفت:در شهرداری سرمایه گذاری را به معنای خرید و فروش اموال نگاه می کنند.

وی با بیان اینکه برای جذب بخشی خصوص قدرتمند باید ظرفیت های سرمایه گذاری تبریز شناسایی شود،اظهار داشت:شهرداری باید فراتر از تفکر فعلی عمل کند و حتی با ایجاد معاونت سرمایه گذاری هم مشکل حل نخواهد شد.

این گزارش می افزاید،سونیا اندیش نائب ریئس شورای اسلامی تبریز به اهمیت واگذاری سرمایه گذاری و واگذاری به مردم اشاره کرد و اذعان داشت: گزارش ارائه شده توسط شهرداری ضد و نقیض های بسیاری داشت.

وی با بیان اینکه  نحوه نظارت در موقع انعقاد قرارداد، شناخت از مقوله سرمایه گذاری ،هدف از جذب سرمایه گذار مواردی است که در هنگام سرمایه گذاری برای پروژه مهم تلقی می شود، گفت: فرصت، بسته پیشنهادی و برنامه ای برای سرمایه گذاری نیست  و زیرساختی برای سرمایه گذاری تعریف نشده است، اینگونه رسما ساختار شهرداری را زیر سوال بردید.

وی اضافه کرد: ما تاکنون عنوان سرمایه گذاری مدنی را نشنیده بودیمفدر بحث احراز اهلیت، از آقای شهردار می پرسم روش احراز اهلیت شما چیست؟ چرا پروژه هایی که از دوره قبل نیمه تمام مانده را در لیست عملکرد یک سال اخیر آورده اید.

این گزارش حاکی است، شهرام دبیری از اعضای شورای اسلامی تبریز نیز نسبت به گزارش ارائه شده توسط مدیر سرمایه گذاری شهرداری عکس العمل نشان داد و گفت: اصلی ترین علت عدم سرمایه گذاری مشکلات اقتصادی و زیاد بودن بروکراسی اداری است.

وی افزود: ورود نهادهای نظارتی در وسط پروژه مشکل ایجاد می‌کنند در حالی که اگر ازاول پروژه این نهاد ها وارد شوند، بهتر از این است که درحین پروژه ورود کنند.

وی ادامه داد: شیوه نامه سرمایه گذاری راهکار خوب است و باید تصویبش کرده و براساس آن جلو برویم. باید بروکراسی را کاهش داده و متمرکز کنیم و پنجره واحد ایجاد کنیم تا سرمایه گذار فقط به یک جا مراجعه کند و در بروکراسی اداری خسته نشود.

در ادامه،موضوع عدم وجود زیرساخت سرمایه گذاری و سیاست های تشویقی بین اعضای شورا همچنان ادامه داشت و شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز  در واکنش به مباحث طرح شده اظهار داشت:  نباید موضوع سرمایه گذاری را به این جلسه محدود کنیم و باید بعد از یک ماه دوباره این موصوع را جدی تر بررسی می کنیم.

انتهای پیام/

نبود زیرساخت و سیاست های جذب سرمایه گذار در شورا و شهرداری تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار