محمود واعظی؛

ترامپ باید در انتظار شکست‌های پی در پی باشد

1399/05/26 - 12:48 - کد خبر: 25247 نسخه چاپی

نصر: رییس دفتر رییس جمهوری، معادلات عرصه سیاست با دنیای تجارت را کاملا متفاوت دانست و خطاب به رییس جمهوری آمریکا یادآور شد که اگر سیاست‌های گذشته خود را تغییر ندهد، باید در انتظار شکست‌های پی در پی باشد.

به گزارش نصر، «محمود واعظی» روز یکشنبه در واکنش به ناکامی کاخ سفید برای همراهی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، در توییتر نوشت: در رای‌گیری شورای امنیت، جامعه جهانی با حمایت از حفظ برجام، یک بار دیگر با سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا مخالفت کرد.
قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران عصر جمعه با  ۱۱ رای ممتنع، ۲ رای موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و ۲ رای مخالف (روسیه و چین) به تصویب نرسید. آمریکا در ماهها اخیر برای فشار بر ایران همزمان دو مسیر تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران و استفاده از مکانیسم ماشه را در دستور کار قرار داده بود.
رییس دفتر رییس جمهوری در ادامه افزود: آمریکا در ادامه اشتباهاتش به دنبال مکانیزم ماشه است؛ با همان فرایندی که قطعنامه اخیر رد شد، بلکه با استدلال قوی‌تر سیاسی و حقوقی، باز هم شکست خواهند خورد.
واعظی خاطر نشان کرد: ترامپ در ماه های پایانی دولت خود باید آموخته باشد که معادلات در عرصه سیاست با دنیای تجارت کاملا متفاوت است و اگر سیاست‌های گذشته خود را تغییر ندهد، باید در انتظار شکست‌های پی در پی باشد.
انتهای پیام/
ترامپ باید در انتظار شکست‌های پی در پی باشد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار