سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس به 85 مترمربع افزایش یافت:

سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس سه برابر استانداردهای جهانی

1399/05/26 - 11:15 - کد خبر: 25234 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سرانه فضای سبز محدوده منطقه آزاد ارس به 85 مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.

به گزارش نصر، محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: بر اساس شاخص تعیین شده از سوی محیط زیست سازمان ملل متحد سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز 25 مترمربع برای هر نفر می باشد این در حالی است که طبق سرشماری های بعمل آمده سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس به بیش از سه برابر استانداردهای جهانی افزایش یافته است.

نریمان با تاکید بر اینکه کاربری فضای سبز و افزایش سرانه ی آن یکی از مباحث اساسی دربرنامه ریزی و مدیریت شهری منطقه آزاد ارس تعیین شده است و پیش از هرنوع برنامه ریزی برای توسعه شهری، استانداردهای توسعه فضای سبز معین و مشخص می شود افزود:  با اختصاص بودجه مناسب در زمینه گسترش فضای سبز شهری، سرانه فضای سبز در منطقه آزاد ارس به بالای 85 متر مربع رسیده و اکنون کل مساحت فضای سبز در منطقه آزاد ارس بیش از یک میلیون و 490 هزار متر مربع است که نسبت به سال های 97 و 96 رشد 60 درصدی را بهمراه داشته است.

وی در ادامه یادآور شد:  سال گذشته در مجموع 9 هزار اصله درخت و درختچه در معابر محدوده شامل باند کندرو و رفیوژهای ورودی و بلوارهای اصلی و جداره شهری کاشته شده است که با احتساب آن،  تعداد درختان کاشته شده  در ارس به 70 هزار درخت افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان با اشاره به اينكه مدیریت منابع و صرفه جویی در بخش فضاي سبز اهميت بسزايي دارد، گفت: بدنبال اتخاذ راهکارهای جدید و جایگزین در راستای مدیریت مصرف منابع سازمان منطقه آزاد ارس و کاهش هزینه ها، سال گذشته علیرغم افزایش فضای سبز به نسبت سال های قبل در هر ماه بالغ بر 500 میلیون ریال در حوزه نگهداری فضای سبز صرفه جویی شده است.
انتهای پیام/
سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس سه برابر استانداردهای جهانی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار