سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛

۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

1399/05/26 - 10:02 - کد خبر: 25218 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: سهم استان از تسهیلات کرونا دو هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از آن در قالب تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

به گزارش نصر، حسین فتحی در نشست شنبه شب خود با دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو ناظر مجلس در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی افزود: ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفرآسیب دیده از کرونا در آذربایجان شرقی در سامانه تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده ثبت نام کرده اند و پرداخت تسهیلات به آنان از طریق شبکه بانکی همچنان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: سهم بخش تعاون در اقتصاد باید به ۲۵ درصد برسد در حالی که این رقم در زمان حاضر تنها ۹ درصد است.
وی با اشاره به روند تسهیلات و اقدامات انجام گرفته در راستای حمایت و اعطای تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی گفت: اعتبار ابلاغ شده سال قبل در این زمینه ۷ میلیارد تومان بود که امسال به ۸ میلیارد افزایش یافته است.
فتحی ادامه داد: سال قبل ۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی به پشتیبانان اختصاص یافت، اما امسال بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ۷۰ درصد تسهیلات به پشتیبانان و ۳۰ درصد  در حوزه مستقل (خود اشتغالی) اختصاص پیدا کرده است.

از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال استفاده می شود
دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست گفت: حرکت ها و برنامه های ما به صورت فرآیندوار و با برنامه عملیاتی با بهره مندی از تمام ظرفیت های بالقوه و باالفعل می باشد و امیدواریم با ارتقاء سطح اختیارات مدیران استانی شاهد رونق و جهش تولید در آذربایجان شرقی باشیم.
حسین حاتمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال در کشور استفاده کنیم.
 وی افزود: ظرفیت شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت و واحدهای اقتصادی با محوریت این اداره کل در هم افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت های مشترک در راستای توسعه اشتغال و توسعه کمی و کیفی خدمات و محصولات قابل توجه است و باید از این ظرفیت های در راستای ارتقاء تولید و بهره وری کار و توسعه و ایجاد اشتغال استفاده کرد.
عضو ناظر مجلس در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور  با تاکید بر حل موانع و مشکلات شرکت آذریت از مجموعه شرکت های تولیدی گروه شستا، خواستار احصای مشکلات موجود و افزایش ظرفیت و توان تولید و اشتغال و مطالعات پیرامون بازسازی، ریکاوری و دایره توجه به ظرفیت ها و قابلیت های خالی این شرکت تولیدی شد.
 دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در قبال کشور و استان مسئول هستیم، اضافه کرد: مسائلی را که قابلیت پیگیری در سطح کشوری دارد، پیگیری خواهیم کرد و حرکت ها و برنامه های ما به صورت فرآیندوار و با برنامه عملیاتی با بهره مندی از تمام ظرفیت های بالقوه و باالفعل است.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی از فرصت فراهم شده برای تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران شهری در خداآفرین خبر داد و افزود: بی شک فعالیت‌ این شرکت تعاونی نقش مهمی در توسعه منطقه‌ و ایفای نقش بیشتر مردم در توسعه سرمایه‌گذاری و توسعه عمران منطقه خواهد داشت.
انتهای پیام/
۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار