رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه؛

همه خودروهای ناقص با ترخیص قطعات از گمرک تکمیل می‌شوند

1399/05/25 - 12:51 - کد خبر: 25176 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران گفت: قادر به تکمیل و تجاری‌سازی همه خودروهای ناقص باقی‌مانده در کف پارکینگ خودروسازان با ترخیص قطعات مربوطه از گمرک هستیم.

به گزارش نصر، محمدرضا نجفی‌منش افزود: مطابق آخرین آمارها، اکنون 150 هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو و سایپا) وجود دارد که هر یک از آنها با کسری در چند قطعه روبرو بوده و به همین دلیل تجاری نشده‌اند.
وی خاطرنشان‌کرد: ‌قطعات مورد نیاز همه این خودروها وارد شده و در گمرکات کشور موجود است، اما متظر تخصیص ارز از سوی بانک‌مرکزی است.
این مقام صنفی تاکیدکرد:چنانچه مشکل تخصیص ارز حل شود، قطعات به سرعت به خطوط تولید رسیده و نقصی ها برطرف خواهند شد.
پیش از این، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود:‌ حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و همکاری زنجیره تامین در هفته آینده هم‌زمان با تعطیلات تابستانی این خودروساز، تکمیل و تجاری‌سازی 35 هزار دستگاه از خودروهای دارای کسری در دستور کار قرار می‌گیرد.
پیشتر «آرش محبی نژاد» ‌ دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور در گفت وگو با ایرنا از مجموع نیاز سه میلیارد دلاری امسال صنعت خودرو به ارز خبر داده بود که نزدیک به دو میلیارد دلار آن نیاز قطعه‌سازان است.
تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز قطعه سازان، منجر به تامین نشدن قطعات خارجی مورد نیاز و در نتیجه تولید خودرو با کسری قطعات خواهد شد که در ادامه، شمارگان تولید خودروسازان را با کاهش روبرو خواهد کرد.
انتهای پیام/
همه خودروهای ناقص با ترخیص قطعات از گمرک تکمیل می‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار