خبر/

هشت گزینه مطرح برای وزارت صمت / مهرعلیزاده و حسین زاده در جمع گزینه ها

1399/05/25 - 10:18 - کد خبر: 25152 نسخه چاپی

نصر: در پی عدم رای اعتماد مجلس به مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت صمت، گمانی زنی درباره گزینه بعدی پیشنهادی آغاز شده است.

به گزارش نصر، در گمانه زنی‌های اخیر علاوه بر نفرات قبلی دو گزینه جدید مطرح شده اند. برخی از گزینه‌هایی که برای تصدی وزارت صمت مطرح هستند عبارتند از : محسن مهر علیزاده استاندار سابق اصفهان که در سال ۹۷ به‌دلیل بازنشستگی کناره گیری کرد، بهمن حسین زاده معاون وزارت صمت و رئیس نمایشگاه ها، غریب پور رئیس فعلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی و اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، محمد خوش چهره، اقتصاددان و نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی، مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی ، داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزارت صمت و یا یکی از معاونین کنونی وزارت صمت
برخی از مدیران صمت که واجد شرایط تصدی وزارت در این وزارتخانه هستند، معتقدند در سال آخر کار دولت، فضای سیاسی ای که بین دولت و مجلس وجود دارد، شرایط تحریم،کرونا، فقدان بودجه و ارز، اگر هم موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شوند عملا اقدام جدی ای در وزارت صمت نمی توانند انجام بدهند و اداره امور این وزارتخانه در شرایط کنونی بسیار سخت است لذا کمتر فردی از مدیران با تجربه تمایل به نامزد شدن برای کسب سمت وزیری در این وزارتخانه دارد.
مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس به ‌دلیل حواشی سیاسی موجود بین دولت و مجلس، نتوانست رای اعتماد لازم را برای تصدی وزارت صمت از مجلس اخذ کند. در جلسه رای اعتماد به مدرس خیابانی از ۲۵۴ نماینده حاضر، ۱۰۴ نفر موافق، ۱۴۰ نفر مخالف و ده نفر رای ممتنع دادند. که بدینترتیب خیابانی نتوانست از مجلس رای اعتماد قانونی را اخذ کند. قالیباف از رئیس جمهوری خواست وزیر پیشنهادی بعدی را سریعتر به مجلس معرفی کند. امیری معاون
پارلمانی رئیس جمهور گفته است، وزیر پیشنهادی بعدی تعیین شده است. رئیس جمهور برای تعیین سرپرست جدید وزارت صمت بایستی از رهبری مجوز حکومتی اخذ کند. وزارت صمت ۴۵- ۵۰ درصد بار اقتصاد کشور را در شرایط تحریم و کرونا به دوش دارد و یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور در شرایط کنونی است.
انتهای پیام/
هشت گزینه مطرح برای وزارت صمت / مهرعلیزاده و حسین زاده در جمع گزینه ها نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار