سخنگوی شورای شهر تبریز؛

شورای شهر و شهرداری تبریز محل شخصی نیست/ از عملکرد صفر جذب سرمایه‌گذاری تا تبدیل تبریز به بتن شهر و بهانه‌های کرونایی

1399/05/23 - 17:02 - کد خبر: 25123 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه شورای شهر تبریز و شهرداری محل شخصی نیست، گفت: در بدنه شهرداری و مدیران شهرداری انگیزه‌ای برای رفع مشکلات شهروندان وجود ندارد.

به گزارش نصر، کریم صادق‌‌زاده، عضو شورای شهر تبریز در بازدید از تحریریه خبرگزاری فارس آذربایجان‌شرقی، روز خبرنگار را به اعضای این مجموعه تبریک گفت. 
کریم صادق‌زاده، در گفت‌وگویی اظهار کرد: خبرنگاران وظایف سنگینی در جامعه دارند و کمک بزرگی به شورای شهر و شهرداری می‌کنند، چراکه خبرنگاران باید هر فسادی که منجر به تحت تاثیری شورای شهر و شهرداری شود را در سریع‌ترین زمان اطلاع دهد. 
وی با بیان اینکه بنده در هیچ برنامه شهرداری که برای خبرنگاران برگزار کرد، شرکت نکردم، توضیح داد: زیرا در این مراسم عدالت رعایت نشده بود و همه خبرنگاران دعوت نشده‌اند. 

 شورای شهر و شهرداری تبریز محل شخصی نیست
عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه شورای شهر تبریز و شهرداری محلی شخصی نیست، گفت: حتی بنده نسبت به آن بنر با نام خبرنگاران هم مخالف بودم زیرا نام همه خبرنگاران در آن درج نشده است. 
وی افزود: شهرداری تبریز دارای ۱۳ هزار پرسنل است که ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق پرسنل پرداخت می‌کند که این حقوق‌ها را مردم پرداخت می‌کنند و باید برای یک ریال آن هم پاسخگو باشیم. 

مدیران شهرداری انگیزه‌ای برا رفع مشکلات شهروندان ندارند/مدیران کار نابلد خلع شوند
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز، متذکر شد: شاهد پیگیری نامه‌های ارجاع شده به شهردار تبریز هستیم  اما در بدنه شهرداری و مدیران شهرداری انگیزه‌ای برای رفع مشکلات شهروندان وجود ندارد.
صادق‌زاده تصریح کرد: مدیرانی‌که نمی‌توانند کمکی به شهروندان بکنند از مسوولیت خود کنار بکشند ما با هیچ یک از مدیران پیوند اخوت نبسته‌ایم، هر کس نمی‌تواند وظایف خود را به‌درستی انجام دهد از جایگاه مدیریت خود کنار برود و انتظار داریم، شهردار هم یک خانه تکانی در راستای حضور افرادی که کار بلد و کاردان هستند به صحنه کارزار کار بیاورد و شهر تبریز با همت مدیران راستین به جایگاه واقعی خودش برسد.

انتقاد از تاخیر در بهره‌برداری از پروژه مقبرة‌الشعرا و پارک بزرگ تبریز
عضو شورای شهر تبریز به لزوم ایجاد دوباره اعتماد مردم به شهرداری و شورا، یادآور شد: مردم هزینه را پرداخت می‌کنند و در مقابل باید اثرات آن را ببینند و باید پروژه‌ای که شروع می‌شود، بلافاصله به اتمام برسد نه اینکه مانند پروژه مقبرة‌الشعرا، پارک بزرگ تبریز هیچ پیشرفتی نداشته و هر روز بهره‌برداری آن را به تعویق بیاندازیم. 
وی خاطرنشان کرد: اخیرا اصفهان ۸۰ اتوبوس جدید و نو به ناوگان حمل و نقل  عمومی خود افزوده است ولی جای سوال است که چرا ما نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. 
سخنگوی شورای شهر تبریز، بیان داشت: در سال‌های اخیر تبریز  از باغ شهر به بتن شهر تبدیل شد و همیشه هم عوارض از مردم گرفته می‌شود ولی اثرات آنچنانی دیده نشده است. 

عملکرد صفر تبریز در جذب سرمایه‌گذاری 
وی با بیان اینکه قطعا هر مدیری نقاط قوت و ضعفی دارد، افزود: آقای شهردار باید اگر مدیر ضعیفی داشت، آن را تغییر دهد و تعارفی از این بابت با هیچ کسی نداشته باشد، چراکه جای تاسف است که ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در اصفهان افتتاح شود ولی تبریز در این زمینه صفر باشد. 
عضو شورای شهر تبریز ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز با بیان اینکه وضعیت سرمایه‌گذاری در تبریز قابل قبول نیست، گفت: وضعیت به‌گونه‌ای شده که انگار مدیریتی به نام سرمایه‌گذاری در شهرداری وجود ندارد.
صادق‌زاده در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا خانه باقرخان را می‌شناسید، ابراز کرد: من می‌توانستم به آن خبرنگار بگویم که الان کار دارم و ۱۰ دقیقه بعد بیایید ولی صداقت کلام خود را نشان دادم. 
وی اذعان داشت: شهرداری تبریز به مدیران کارآمد و صادق نیاز دارد و آنها هم باید کارهای عمرانی انجام دهند. 

کرونا نباید بهانه تبدیل وضعیت کارگران شهرداری تبریز شود
صادق‌زاده اضافه کرد: وزارت کشور بخشنامه‌ ساماندهی وضعیت پرسنلی در شهرداری ها را ابلاغ کرده که متاسفانه به سمت فراموشی حرکت کرده‌اند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: شهرداری به‌عنوان پیمانکاری بزرگ در شهر که ۱۳ هزار نفر در ادارات و سازمان‌های آن مشغول به کار هستند لازم است، وضعیت شغلی کارکنان آن مشخص و شفاف شود که انتظار داریم ‌نمایندگان در این‌ زمینه اقدامات مناسبی انجام دهند.
سخنگوی شورای شهر تبریز، یادآور شد: وظیفه ما ایجاد آسایش بیشتر برای شهروندان، کارمندان و کارگران شهرداری است که تبدیل وضعیت یکی از آنها و آن هم  توام با عدالت اجتماعی باشد.
صادق‌زاده تصریح کرد: پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری توسط شرکت‌های ثانویه قابل قبول نیست.

بهانه کرونایی مسئولان
عضو شورای شهر تبریز با ابراز تاسف از اینکه ویروس بهانه‌ای دست برخی مسوولان شهرداری شده است تا کارهایشان را به تعویق بیاندازند، ادامه داد: شایسته تبریز نیست که ارباب رجوع چندین بار به اتاق مدیر مراجعه کند و همیشه هم یک حرف را بشنود. 
وی متذکر شد: اگر فاصله‌ای بین مردم و مسوولان افتاده است، ایراد از مسوولان است زیرا برخی از آنها فقط در زمان انتخابات پیش مردم می‌روند و شعارهای فریبنده سر می‌دهند و بعد از آنکه انتخاب شدند دیگر مردم را نمی‌شناسند. 

مدیران فراموش کار شهرداری تبریز کناره‌گیری کنند
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز خواستار کناره‌گیری برخی مدیران شهرداری تبریز شد و گفت: کسانی که استعداد حضور در پست مدیریتی را ندارد، باید کناره‌گیری کنند.
صادق‌زاده با بیان اینکه برخی از مدیران شهری دچار فراموشی شده‌اند، خواستار از سرگیری دیدارهای عمومی و مردمی  مدیران شهری شهرداری تبریز شد.
سخنگوی شورای شهر تبریز، خاطرنشان کرد: کسانی که استعداد حضور در پست مدیریتی را ندارند، باید کناره‌گیری کنند.
انتهای پیام/
شورای شهر و شهرداری تبریز محل شخصی نیست/ از عملکرد صفر جذب سرمایه‌گذاری تا تبدیل تبریز به بتن شهر و بهانه‌های کرونایی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار