مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور؛

نگرش به شهرهای جدید تخصصی‌تر شده است

1399/05/23 - 12:31 - کد خبر: 25090 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: با توجه به تغییرات اساسی در نحوه و شیوه زندگی مردم، نگرش به شهرهای جدید تغییر یافته و تخصصی تر شده است.

به گزارش نصر، عبدالوهاب شُهلی بُر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح زمین تنیس شهر سهند با بیان اینکه رویکرد دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور کیفیت بخشی به شهرهای جدید است، افزود: نگاه ما به شهرهای جدید تخصصی تر شده و بر این باوریم که شهر را فرهنگسراها، زمین های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و امکانات رفاهی تشکیل می دهند و شهر تنها از چند بلوک ساختمانی تشکیل نشده است.
وی اظهار داشت: شهرها باید بتوانند زمینه اشتغال و فعالیت های دیگر را نیز ایجاد کنند و کیفیت شهرهای جدید باید از شهرهای موجود بیشتر و استانداردتر باشد که شهر سهند در آذربایجان شرقی اکنون با این نگاه پیش می رود.
شهلی بر آذربایجان شرقی را از استان های افتخارآفرین کشور دانست و ادامه داد: هر جا رشد و توسعه علمی و تجاری مطرح بوده آذربایجان علمدار و پیشرو توسعه و تحول بوده است که همین روند در شهر سهند نیز مشاهده می شود.
وی با اشاره به اینکه در شهر سهند اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، اضافه کرد: در این شهر زیرساخت های رشد و توسعه به خوبی فراهم شده است.
شهلی بر رونق فضای کسب و کار، تکمیل زیرساخت ها، ایجاد اشتغال و گردشگری را از اولویت های کاری و راهبردی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید دانست و گفت: شهر سهند به دلیل قابلیت های اقلیمی و زیرساخت های ایجاد شده در چند سال اخیر در بحث گردشگری پیشتاز بوده که در سایر شهرهای جدید این پیشتازی دیده نمی شود و می توان گفت شهر سهند الگوی شهرهای جدید کشور شده است.
وی ابراز امیدواری کرد این رویکرد شهر سهند به دیگر شهرهای جدید نیز تعمیم یابد.
مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور از نظرسنجی شهرهای جدید کشور با اشاره به افتتاح زمین تنیس شهر سهند، گفت: جای خوشحالی است که رشته ورزشی مدرن و لوکس تنیس که معمولا بازی ویژه طبقات مرفه جامعه است در این شهر در اختیار عموم شهروندان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این مراسم گفت: وعده هایی که برای افتتاح آزاد راه تبریز- سهند داده شده است به زودی عملیاتی می شود و اجرای آن که از آرزوهای دیرینه شهر سهند و مردم تبریز است امروز به ورودی لاله رسیده و اکنون به پایان احداث نزدیک می شویم.
عباس مصطفوی با اشاره به این که طی ۲ سال گذشته این آزاد راه بدون هیچ توقفی با سرعت در حال احداث است، گفت: ۲ سال قبل بسیاری از پروژه های عمرانی شهر سهند متوقف شده بود که اکنون همان پروژه ها از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و ۳۰ درصد باقیمانده هم تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهند رسید.
وی گفت: امروز به جرات می توان گفت در شهر سهند هیچ پروژه متوقف شده ای نداریم و همان طور که قول داده بودیم «سهند را میهمانخانه تبریز» می کنیم، امروز به سمت تحقق آن پیش می رویم.
مصطفوی از احداث بزرگ ترین دهکده ورزشی کشور در شهر سهند خبر داد و گفت: شهر سهند تنها از چند خانه و آپارتمان تشکیل نشده است و رویکرد ما شهری با امکانات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و در این راستا قدم های بسیار مهمی برداشته شده و احداث مجموعه هشت بهشت و پارک های چند هکتاری گواه این مدعاست.
زمین ورزشی تنیس شهر سهند که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت، ۵ منظوره بوده و همزمان پنج تیم می توانند در آن بازی کنند.
به گزارش ایرنا، شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز، چسبیده به شهر تاریخی اسکو و در دامنه «سهند» از حدود دو دهه قبل میزبان جمعیت سرریز کلان‌شهر تبریز شد و از نخستین شهرهای جدید کشور که هم اکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
نگرش به شهرهای جدید تخصصی‌تر شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار