استاندار اردبیل؛

راه‌اندازی پژوهشکده آموزشی و علمی تغذیه در اردبیل ضروری است

1399/05/23 - 10:45 - کد خبر: 25081 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل تغذیه را در سبک زندگی مردم دارای نقش مهم و ضروری خوانده و گفت: برای راه‌اندازی مرکز پژوهشی و علمی تغذیه در استان نهایت حمایت را خواهیم کرد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز پنجنشنبه در جلسه هم‌اندیشی با گروه آموزشی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهارداشت: مشکل تغذیه زمینه‌ساز اکثر بیماری‌ها شده و راه‌اندازی مرکز علمی و پژوهشی با برنامه‌ریزی مدون و راهبردی  با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو در استان ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه کاهش تحرک در فصل کرونایی باعث چاقی در افراد شده است، افزود: تغییر سبک زندگی و ارایه آموزش های لازم برای شهروندان جهت پیشگیری از بیماری‌های زمینه‌ای امری ضروری می‌باشد.
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه استفاده از تغذیه سالم در بین عموم شهروندان باید در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌ها باشد گفت: راه‌اندازی رشته تخصصی تغذیه در دانشگاه‌های استان پیگیری می‌شود و باید با راه‌اندازی این رشته تحصیلی هیات علمی و کارشناسان برای پیشگیری از عواقب تغذیه ناسالم بصورت علمی و تحقیقی وارد عمل شوند.
بهنامجو افزود: بانک اطلاعات خوبی در رابطه با سبک زندگی و بیماران زمینه‌ای در استان وجود دارد و با تحقیقات بیشتر و اطلاع‌رسانی دقیق می‌توان در سبک زندگی مردم و نحوه استفاده از مواد غذایی سالم تغییراتی ایجاد کرد.
انتهای پیام/
راه‌اندازی پژوهشکده آموزشی و علمی تغذیه در اردبیل ضروری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار