مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان؛

کرونا ۱۳ هزار فعال صنایع دستی آذربایجان‌شرقی را متضرر کرد

1399/05/22 - 13:36 - کد خبر: 25041 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: شیوع ویروس کرونا در جامعه تعداد ۱۳ هزار فعال صنایع دستی این استان را دچار مشکل و متضرر کرده است.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در دیدار با دبیر شبکه توسعه اجتماعی بانک رسالت استان، افزود: آذربایجان شرقی دارای بیش از ۸۰ رشته هنری با بیش از ۱۳ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی است که بخش عمده آنها را هنرمندان روستایی تشکیل می‌دهند و به دنبال شرایط ویژه کشور در دوران کرونایی متحمل خسارات سنگین مالی متعددی شده‌اند.
وی اظهار داشت: شرایط حاضر اگرچه تأثیری بر تولید آثار هنری داشته است، اما با توجه به توقف صنعت گردشگری طی ۶ ماه گذشته، شرایط عرضه و به تبع آن چرخه اقتصادی این حوزه با چالش‌ها و موانع متعددی روبرو شده است که راه برون‌رفت از این چالش اعطای تسهیلات ویژه به هنرمندان در راستای بهبود وضعیت معیشتی و عرضه محصولات است.
حمزه زاده با بیان اینکه رفع موانع و چالش‌های اقتصادی هنرمندان صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی با مشارکت و همیاری بانک رسالت قابل حل است، خواستار مشارکت این مجموعه در این زمینه شد.
وی مشارکت و همیاری بانک رسالت با اداره کل میراث فرهنگی استان را فرصتی مناسب برای ایجاد تسهیلات ویژه هنرمندان صنایع‌ دستی و فعالان حوزه بومگردی برشمرد و ادامه داد: مشارکت بانک رسالت در این امر می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و موانع هنرمندان صنایع‌دستی استان را با اعطای تسهیلات و همچنین تعریف سازوکاری مناسب برای حمایت و فروش آثار تولیدی هنرمندان از میان بردارد.
حمزه زاده اضافه کرد: برای رونق بخشی به فعالیت حوزه بومگردی آذربایجان شرقی، تعریف تسهیلات ویژه برای فعالان این حوزه در روستاها می‌تواند اقدامی مؤثر در توسعه این صنعت و ارتقای سفرهای داخلی با تمرکز بر ظرفیت‌های طبیعی و روستایی باشد.
به گزارش ایرنا، ابوطالب اسحاقی، دبیر شبکه توسعه اجتماعی بانک رسالت آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تشریح اهداف این شبکه و مزایای استفاده از خدمات کانون‌های همیاری اجتماعی، خواستار تعامل و مشارکت بیشتر میراث فرهنگی در قالب تفاهم‌نامه در راستای ترویج فرهنگ همیاری اجتماعی و قرض‌الحسنه شد.
انتهای پیام/
کرونا ۱۳ هزار فعال صنایع دستی آذربایجان‌شرقی را متضرر کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار