فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل؛

اردبیل جزو سه استان امن کشور است

1399/05/22 - 11:00 - کد خبر: 25023 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این استان جزو سه استان امن کشور است، طوری که جرایم سازمان یافته و خشن در آن وجود ندارد.

به گزارش نصر، سردار هوشنگ حسینی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه ۵۴ درصد سرقت‌ها در استان اردبیل سرقت خرد و ۴۶ درصد سرقت‌ها هم مهم هستند، افزود: وقوع سرقت‌هایی مانند سرقت از طلافروشی و بانک در استان منفی است.
وی از افزایش کشف سرقت‌ها در استان خبرداد و اظهارداشت: امسال پلیس موفق شده ۲ هزار و ۵۸۱ فقره از سرقت‌ها را کشف کند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال میزان کشفیات پلیس ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ فقره سرقت در استان اردبیل ۸۹ فقره منجر به کشف می‌شود، بیان کرد: امسال هزار و ۸۰۴ سارق در استان شناسایی و دستگیر شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش داشته است.
وی به کاهش ۲۹ درصدی وقوع جرایم سایبری در سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: وقوع جرایم سایبری ۶۲۵ فقره است در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۷۶ فقره بوده است.
وی از افزایش کشفیات جرایم سایبری خبر داد و اظهارداشت: کشف جرایم شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط پلیس فتا نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۱ درصد افزایش داشته که این امر حرفه‌ای و هدفمند بودن پلیس را نشان می‌دهد.
وی افزود: ۸۶ مرد و هشت زن متخلف جرایم فضای مجازی در استان دستگیر شدند که کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی به ترتیب فراونی جرایم در این حوزه هستند.
وی کل جرایم به وقوع پیوسته در سال جاری در استان را ۲۶ هزار و ۴۰۶ فقره ذکر کرد و ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشته است.
 فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از افزایش هشت درصدی دستگیری متهمان در استان خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده در سال جاری ۱۰ هزار و ۹۲۹ نفر بودند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۵۴ نفر بودند.
سردار حسینی افزود: ۷۰ درصد متهمان دستگیر شده بیکار، ۲ درصد دارای تحصیلات عالی و بیشتر دستگیرشدگان اعتیاد به مواد مخدر داشتند.
وی همچنین با اشاره به اینکه تامین امنیت جانی و اجتماعی افراد جامعه از وظایف ذاتی نیروی انتظامی است، بیان کرد: پلیس همیشه و در همه حال بویژه در ایام کرونا در کنار مردم بود و برای پیشگیری از شیوع آن شبانه‌روز در حال ارائه خدمت به هموطنان بود و به این خدمت افتخار هم می‌کند.
وی اضافه کرد: امسال هشت تالار عروسی، ۴۹۸ قهوه‌خانه، ۲۳ عطاری، ۷۲ رستوران و چلوکبابی، ۳۶ اماکن و باشگاه ورزشی، ۲۶ گیم نت و ۲۱ آرایشگاه زنانه به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی پلمب شده است.
وی با اشاره به کشف ۷۳ هزار و ۱۹۰ ماسک، ۵۷۸ هزار دستکش و مقادیر زیادی الکل و مواد ضدعفونی کننده در استان ادامه داد: در روزهای اخیر پلیس موفق شد بیش از ۵۰۰ هزار سرنگ به ارزش ۳۷ میلیارد ریال کشف و ضبط کند.
 فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: ۷۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده در یگان‌های مختلف نیروی انتظامی استان با ارائه مشاوره‌های لازم توسط متخصصان مجرب منجر به مصالحه و سازش می‌شود.  
سردار حسینی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان اردبیل در بخش پیشگیری در کشور رتبه را کسب کرده است، افزود: پلیس با انجام اقداماتی مانند طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، ارتقای سطح رضایت‌مندی ارباب رجوع، تسریع در ارائه خدمات به مردم، احترام به حقوق شهروندی و خوشایندسازی و نوسازی ناوگان خودرویی به این مهم دست یافته است.
وی با تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: نقش رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌ها و خدمات ارائه شده به مردم توسط پلیس بی‌بدیل است و این قشر زحمتکش در مباحث امنیتی یار و یاور پلیس بوده و خواهد بود.
وی بیان کرد: خبرنگاران در صف اول جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارند و پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند که با زحمت و عشق خبر را پالایش کرده و به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند.
او افزود: رسانه‌ها نقشی مهم، اساسی و تاثیرگذار در عرصه اطلاع‌رسانی عمومی با هدف تعمیق احساس امنیت دارند و قادرند معضلات جامعه را شناسایی کرده و با بررسی چالش‌های اجتماعی از جنبه‌های مختلف همکار و یاریگر پلیس در پیشگیری از وقوع جرایم، افزایش سطح آگاهی مردم و کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشند.
وی با بیان اینکه تعامل و همکاری خبرنگاران در انعکاس رویدادهای نیروی انتظامی قابل تقدیر است، ادامه داد: پلیس و اصحاب رسانه از جمله مولفه‌های ایجاد امنیت هستند و امنیت ذهنی ایجاد شده توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه برای مردم باعث ارتقای امنیت در جامعه می‌شود.
در این آیین از خبرنگاران فعال استان اردبیل تجلیل شد.
انتهای پیام/
اردبیل جزو سه استان امن کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار