جانشین فرمانده ناجا؛

مقابله و مبارزه با مواد مخدر و سرقت از برنامه‌های جدی پلیس در سال جاری است

1399/05/22 - 10:40 - کد خبر: 25018 نسخه چاپی

نصر: جانشین فرمانده ناجا گفت: مقابله و مبارزه با موادمخدر و سرقت یکی از برنامه‌های جدی پلیس در سالجاری است.

به گزارش نصر، سردار قاسم رضایی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر از توابع استان زنجان که با حضور امام جمعه شهرستان های ابهر، هیدج و صائین قلعه، فرماندار و روسای ادارات و سازمانها و اعضای شورای تامین این شهرستان و فرمانده انتظامی استان زنجان در سالن جلسات فرمانداری ابهر برگزار شد، افزود: تهدیدات امنیتی دشمنان خنثی شده است و مقابله با تهدیدات اخلاقی دشمن نیز نیازمند بسیج همگانی است.
وی به قرار گرفتن شهرستان ابهر در مسیر ترانزیت و کریدورهای مختلف تردد غرب کشور اشاره کرد و با بیان اینکه قریب ۲۰۰ تن مواد مخدر در سال ۲۰۰۰ میلادی در کشور افغانستان کشت شده بود اظهار داشت: برابر برآورد سازمان ملل، امسال در افغانستان بیش از ۹هزار تن موادمخدر کشت شده است.
سردار رضایی با اشاره به اینکه با توجه به حدود ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان، مواد مخدر از این طریق وارد کشور می شود، یادآورشد: پارسال ۸۰۰ تن و از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر در کشور، کشف و ضبط شده است که این نشان از افزایش چشمگیر  است.
جانشین فرمانده انتظامی، مواد مخدر را یکی از دغدغه های مهم مردم خواند و تاکید کرد: نیروی انتظامی در این رابطه برنامه هایی دارد که البته علاوه بر متناسب نبودن زیرساخت ها، مشکلاتی از ناحیه بعضی از دستگاه ها نیز وجود دارد.
سردار رضایی با بیان اینکه پلیس در خط مقدم مقابله با این پدیده شوم قرار دارد، افزود: اگر تدبیری برای نگهداری معتادان پرخطر و متجاهر و حتی خرده فروشان اتخاذ شود و محل ها و اردوگاه هایی را برای نگهداری این افراد تاسیس کنند، نیروی انتظامی قادر است ظرف ۴۸ ساعت تمام آنان را دستگیر کند که در این رابطه به یقین حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی بسیار موثر است و آمادگی داریم که این دغدغه مردم را دنبال کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت افزایش هزینه جرم در پیشگیری از جرایم اشاره کرد و اظهار داشت: هزینه جرم باید متناسب با جرائم افزایش یابد تا اثرات بازدارنده داشته باشد در غیر این صورت این مساله باعث افزایش وقوع جرایم می شود که در این زمینه خلاءهای قانونی باید مطالعه و مرتفع شوند.
سردار رضایی، سرقت را یکی دیگر از دغدغه های جدی مردم عنوان کرد و افزود: در حوزه سرقت نیز اگر ۲ علت موثر وقوع این جرم برطرف شود از دغدغه های مردم در این حوزه کاسته می‌شود که یکی توجه به زیر ساخت ها و دیگری تهیه پیوست ایمنی در اخذ پروانه ساخت و سازها است که باید به صورت قانون در بیاید.
جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی دارای تجربه و روحیه انقلابی است و ما در راستای مطالبات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) با جدیت و تمام توان گام بر می داریم.
انتهای پیام/
مقابله و مبارزه با مواد مخدر و سرقت از برنامه‌های جدی پلیس در سال جاری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار