مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی تشریح کرد:

ارسباران، ۸ سال بعد از زلزله

1399/05/22 - 12:17 - کد خبر: 25016 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، آخرین وضعیت بازسازی خانه‌های زلزله زده در شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس را که در زمین لرزه سال ۹۱ متضرر شده بودند، تشریح کرد.

به گزارش نصر، محمد باقر هنربر در گفت‌وگویی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله ارسباران در سال ۹۱، اظهار کرد: تمامی واحدهای مسکونی در شهرستان اهر شامل ۲۴۸۴۵ واحد که در زمین لرزه تخریب شده بود، بازسازی‌ شده‌اند.
وی ادامه داد: میزان مقاوم‌سازی اماکن مسکونی در آذربایجان شرقی با تلاش اداره کل بنیاد مسکن استان و سایر دستگاه‌ها بعد از وقوع زلزله سال ۹۱ از سرانه کشوری بیشتر و حدود ۵۵ درصد است.
وی اضافه کرد: همچنین مقاوم سازی مسکن‌ها در شهرستان اهر قبل از زمین لرزه ۲۷ درصد بود که بعد از آن به ۶۸ درصد و افزایش یافت و در شهرستان ورزقان از ۲۵ درصد به ۷۴ درصد رسید.
هنربر، از افزایش ۴۴ درصدی مقاوم سازی مسکن‌ها در شهرستان هریس پس از وقوع زمین لرزه سال ۹۱ خبر داد و افزود: در این شهرستان نیز مقاوم‌سازی‌ها از ۳۵ درصد به ۷۹ درصد رسیده است.
وی ضمن تقدیر از اهالی ارسباران و تمامی کسانی که نسبت به مقاوم‌سازی خانه‌هایشان رغبت نشان دادند، از شهروندان خواست تا با بیمه کردن خانه‌ها و استفاده از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی بهسازی مسکن و وام بلاعوض هشت میلیونی، تاب‌آوری در برابر حوادث طبیعی را افزایش دهند.
انتهای پیام/
ارسباران، ۸ سال بعد از زلزله نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار