معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی/

آغاز ثبت نام دوره‌های آمادگی "یوس" در جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی

1399/05/22 - 09:54 - کد خبر: 25008 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: ثبت نام دوره‌های آمادگی یوس (کنکور دانشگاه‌های ترکیه برای جذب دانشجویان خارجی) در تبریز آغاز شد.

به گزارش نصر، اکبر اسمعیلی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: یؤس مخفف عبارت ترکی Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (آزمون دانشجویان اتباع خارجی) است و هر فرد خارجی که قصد ورود به دانشگاه‌های ترکیه در مقطع کاردانی یا کارشناسی دارد، باید در آزمون یؤس شرکت کند. البته آزمون یوس متمرکز نیست و دانشگاه‌های متعددی برای جذب دانشجوی خارجی آزمون یؤس برگزار می‌کنند.
وی افزود: امتحان یوس شامل سه قسمت ریاضیات، هندسه و هوش است. آزمون یوس با کنکور ایران تفاوت‌هایی دارد. اول آن که، مواد امتحانی این آزمون محدود بوده و فقط شامل ریاضیات، هندسه و هوش است، دوم آنکه کنکور ایران به صورت متمرکز برگزار می شود، اما یوس ترکیه متمرکز نیست و دانشگاه متعددی اقدام به برگزاری این آزمون می‌کنند. البته برخی دانشگاه‌ها هم هستند که دانشجوی خارجی جذب می‌کنند اما خودشان آزمون یوس برگزار نمی‌کنند، بلکه بر اساس نمره داوطلب در آزمون یؤس دانشگاه های دیگر اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی می کنند.

اسمعیلی افزود: برخی دانشگاه‌های بزرگ و رتبه برتر ترکیه هر سال و به طور منظم اقدام به برگزاری یوس می‌کنند و برخی دانشگاه‌ها هم هستند که همه ساله آزمون یؤس ندارند. بنابراین نمی‌توان لیست دقیقی از دانشگاه‌هایی که در سال‌های آینده یوس برگزار خواهند کرد، داد. اما در مورد دانشگاه های بزرگ و معروف ترکیه می‌توان پیش بینی کرد که در سال‌های آینده نیز قطعا آزمون یوس خواهند داشت.
وی گفت: مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی از معتبرترین مراکز برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در کشور بوده و با توجه به حساسیت خود این مجموعه در خصوص کیفیت دوره‌هایی که برگزار می‌کند، می‌توان گفت که دوره یؤس و ترکی استانبولی این مؤسسه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار خواهد بود.
معاون آموزرشی سازمان جهاددانشگاهی استان یادآور شد: دوره آمادگی آزمون یوس در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی در آبرسان، کوی بزرگمهر برگزار می شود و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 04133370431 تماس بگیرند.
انتهای پیام/
آغاز ثبت نام دوره‌های آمادگی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار