مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

۱۲۰ نقطه پرحادثه جدید در جاده‌های آذربایجان‌شرقی شناسایی شد

1399/05/22 - 09:51 - کد خبر: 25003 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۰ نقطه پرحادثه جدید در جاده‌های استان شناسایی شده است که در برنامه‌های این اداره کل برای رفع خطر قرار گرفته‌اند.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده افزود: در اول خرداد سال جاری تیم بازبینی نقاط متشکل از کارشناسان این اداره کل و عوامل پلیس راه از نقاط دارای سابقه تصادف در جاده های استان بازدید کرده و اقدام به روزرسانی و شناسایی نقاط پرحادثه جدید کردند.
وی با اشاره به شناسایی ۱۱۳ نقطه پرتصادف در بازه زمانی سال ۹۱ تا سال ۹۴ در جاده های استان، یادآوری کرد: از این تعداد ۶۳ نقطه بر اساس صورتجلسه کارگروه تعیین و اولویت بندی نقاط پرتصادف راه ها به عنوان نقاط پرتصادف دارای اولویت انتخاب شد و ۵۰ نقطه نیز به عنوان نقاط دارای تصادف معرفی شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا سال ۹۸ تعداد نقاط حادثه خیز شناسایی شده در جاده های استان به ۱۳۶ مورد رسید، گفت: در سال جاری و سال های گذشته تمامی اقدامات مربوط به آشکارسازی و نصب تابلو و علایم در نقاط پرحادثه انجام شده است.
علیزاده، ادامه داد: در این راستا هم اکنون احداث زیرگذر ورودی اهر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و صرف ۱۲ میلیارد ریال، زیرگذر داش آتان مراغه با ۲۰ درصد و ۴ میلیارد ریال، پل در تقاطع چکان مراغه با ۸۰ درصد و پنج میلیارد ریال، پل شهرک سرمایه گذاری خارجی با ۵۰ درصد و ۴۰ میلیارد ریال، پل سردرود با ۴۰ درصد و هفت میلیارد ریال، زیرگذر خورخور - گوگان با ۷۰ درصد و ۱۳ میلیارد ریال و ایمن سازی ۱۰ نقطه پرتصادف با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۲ میلیارد ریال در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه برای بهره برداری از این پروژه های نیاز به حدود ۲۰۵ میلیارد ریال اعتبار است، اظهار داشت: با ایمن سازی جاده های استان و رفع نقاط پرحادثه، آمار تصادفات جاده ای استان در ۵ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با اقدامات انجام شده، آذربایجان شرقی در زمینه کاهش تلفات تصادفات جاده ای از رتبه ۲۹ کشوری در سال ۹۷ به رتبه ۶ در سال ۹۸ رسیده و در بین کلانشهرها نیز با ۲۳ پله صعود به رتبه دو رسیده است.
علیزاده، نصب سه هزار و ۱۲۴ عدد علایم اخطاری و یک هزار و دو مترمربع تابلوی اطلاعاتی، ۹۷۶ کیلومتر خط کشی، دو هزار و ۱۵۰ متر مربع خط کشی نقوش، نصب ۳۷ هزار و ۹۸۹ متر حفاظ جدید و بهسازی حفاظ های موجود، ۱۰۶ کیلومتر نگهداری روشنایی، ۴۰۰ متر اجرای روشنایی، نگهداری یک هزار و ۷۱۰ فانوس و اجرای ۱۲ دستگاه چراغ های چشمک زن، چهار هزار و ۱۰۵ کیلومتر صیانت از حریم راه ها، ۴۵۰ کیلومتر اجرای شیب شیروانی حاشیه راه ها، ۱۲ مورد اصلاح و آشکارسازی تقاطع های تی شکل و چهار هزار و ۸۲۲ مترمربع رنگ آمیزی پایه های علایم را از اقدامات انجام شده در راستای ایمنی راه ها اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: کارشناسان این اداره کل برای رفع نقاط پرحادثه اقدام به تعمیر نرده و رفوژ میانی پل های مارالان و طالقانی تبریز، پل خواجه، ۳ دهنه ۱۵ متری راه آهن کمربندی مرند، رادیه و برید تندیرلی زنوز و پل عیش آباد، پل ورقه آزادراه تبریز - زنجان کیلومتر ۱۱۴، پل های بزرگ جاده شهرستان میانه، پل بزرگ زرنق هریس و تعمیر و احداث نرده و قرنیز پل های بزرگ جاده تبریز - قره چمن کردند.

۴۳ دستگاه جدید دوربین ثبت تخلفات در جاده های استان در حال نصب است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۵۷ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده های استان فعال است، گفت: مراحل نصب ۴۳ دستگاه جدید نیز از سال ۹۸ آغاز شده که از این تعداد ۲۰ دستگاه در حال تست و آماده برای اضافه شدن به سامانه ثبت تخلفات بوده و ۲۳ دستگاه نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجراست.
علیزاده، با اشاره به اینکه برای نصب دوربین های جدید ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود، افزود: ۵۸ دستگاه دوربین کنترل سرعت سیار نیز در اختیار پاسگاه های پلیس راه استان قرار داده شده است.
وی اظهار داشت: در طول جاده های مواصلاتی استان ۸۲ دستگاه ترددشمار برخط نصب شده که تردد و ترافیک موجود در این جاده ها را رصد می کند و ۲۴ دوربین نظارت تصویری نیز بر تخلفات و تردد ناوگان حمل و نقل مسافر و بار استان از مبدا تا مقصد نظارت می کند.
علیزاده، ادامه داد: بر اساس آمار مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان در ۴ ماه امسال ۷۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۹۱۷ تردد وسایل نقلیه در جاده های استان ثبت شده است.    
آذربایجان شرقی با داشتن ۱۴ هزار و ۱۱ کیلومتر راه ۶.۴ درصد از طول راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان دارای ۲۳۶ کیلومتر آزادراه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۸۷۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۹۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد که نسبت به کشور به ترتیب ۹.۸ درصد، ۳.۸ درصد، ۳.۸ درصد، ۴.۳ درصد و ۷.۹ درصد را به خود اختصاص داده است.  
انتهای پیام/
۱۲۰ نقطه پرحادثه جدید در جاده‌های آذربایجان‌شرقی شناسایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار