مدیرکل امور زنان استانداری آذربایجان‌شرقی:

زنان موفق و کارآفرین باید معرفی شوند

1399/05/21 - 12:11 - کد خبر: 24944 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه زنان موفق و کارآفرین کمتر به دنبال معرفی خود در جامعه هستند، گفت: این اداره کل به دنبال شناسایی زنان موفق و توانمند است تا در صورت نیاز از آنها حمایت کند.

به گزارش نصر، رقیه صادق زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلاش می کنیم از طریق ادارات مختلف از جمله آموزش وپرورش و دانشگاه ها، زنان موفق و کارآفرین را شناسایی کنیم و در صورت نیاز آنها را مورد حمایت قرار دهیم .
وی با بیان این که لازمه توانمندسازی زنان افزایش مشارکت آنها در جامعه دانست و گفت: پیش نیاز مشارکت زنان در جامعه آگاه کردن آنها است.
صادق زاده از رسانه ها خواست بیش از پیش توانمندی زنان کارآفرین، خانواده های موفق و زنانی را که در عرض های مختلف توانسته اند موفق شوند، به جامعه معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار زمانی به طور موفقیت‌آمیز محقق می‌شود که بر پایه مشارکت و همکاری تمام گروه‌های اجتماعی استوار باشد، گفت: مشارکت زنان یکی از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود و جایگاه زنان در توسعه پایدار تا جایی دارای اهمیت است که یکی از مهم‌ترین شاخص ها در توسعه‌ یافتگی در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شود.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: تلاش می کنیم با روش های جدید آسیب های موجود در این حوزه را کاهش دهیم و برای این منظور در فرهنگسراهای استان گروه درمانی توسط اساتید مجرب دانشگاهی دایر می شود که استقبال بسیار خوبی از آن شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه رصد و پایش در هفته دولت اظهار کرد: با بارگذاری این سامانه، روند اجرایی شدن شاخص‌های عدالت جنسیتی در سطح استان‌ و بخش‌ها رصد می‌شود.
صادق زاده اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه خواهیم توانست با توجه به گزارشاتی که تمامی دستگاه ها در سطح استان ارایه خواهند داد، رصد و پایش انجام دهیم.
وی با اشاره به بازدید خود از مرکز رشد دانشگاه تبریز گفت: جوانان ما اکنون از توان بالایی در حوزه های مختلف علمی و صنعتی به ویژه در حوزه ثبت اختراع و نوآوری برخوردار هستند که ضروری است این استعدادها مورد حمایت قرار گیرند.
انتهای پیام/
زنان موفق و کارآفرین باید معرفی شوند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار