رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی در تحریریه نصر:

اتوبان پاسداران حادثه خیزترین نقطه تبریز؛ لزوم خروج از چرخه ترافیک شهر/ نوبت دهی اینترنتی مرکز شماره گذاری خورو تا اواخر مرداد ماه امسال

1399/05/21 - 10:00 - کد خبر: 24928 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: اتوبان پاسداران تبریز نا امن ترین و بدترین نقطه این کلانشهر از لحاظ ایمنی ترافیک محسوب می شود.

به گزارش نصر، سرهنگ یونس منفرد در حاشیه بازدید از آژانس خبری تحلیلی نصر به مناسبت روز خبرنگار در گفتگوی صمیمی با اعضای تحریریه، اتوبان پاسداران را نا امن ترین و بدترین نقطه شهر از لحاظ ایمنی ترافیک خواند و خاطرنشان کرد: در خیابان های حاشیه ای شهر، تخلفات حادثه ساز از بیشترین مقدار برخوردارند و در این میان، بیشترین تلفات رانندگی مربوط به اتوبان پاسداران است که نیازمند ایمن سازی توسط شهرداری محترم تبریز می باشد و اگر ایمن سازی نشود، باید از چرخه ترافیک خارج شود.
منفرد ادامه داد: با توجه به محاسبات ما توسط سامانه NPT، تنها اتوبان پاسداران در سال گذشته 9 هزار و 400 میلیارد ریال هزینه اعم از هزینه های فوتی و خسارتی و... برای دولت داشته است.
 
 
روزانه 3 میلیون سفر در کلانشهر تبریز
وی میزان سفرهای درون شهری در شهر تبریز را روزانه سه میلیون سفر عنوان کرد واذعان داشت: از شهروندان تقاضا دارم در راستای حفظ سلامتیشان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه، حدالامکان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
منفرد با اشاره به اینکه هر شهری برای خودش فرهنگ ترافیک خاصی دارد، تصریح کرد: در کلانشهر تبریز به دلیل تلاش بی وفقه همکاران در پلیس راهور و رعایت مردم عزیز، نرخ ترافیک پایین است؛ ولی همچنان نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیک در سطح جامعه هستیم.
وی میزان وقوع تخلفات ساکن را در هسته مرکزی شهر بیشتر از سایر نقاط خواند و اذعان داشت: به دلیل ضعیف بودن زیرساخت های شهری، تخلفات ساکن مانند توقف های ممنوع، توقف های دوبله، توقف در ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و... در هسته مرکزی شهر بیشتر است.
رییس پلیس راهور استان، عدم وجود پارکینگ های مناسب را یکی از دلایل ضعیف بودن زیرساخت های شهری کلانشهر تبریز دانست و خاطرنشان کرد: ساخت و سازها بدون در نظر گرفتن مسایل ترافیکی، باعث ایجاد ترافیک در سطح شهر می شود؛ که لازمه توجه نهادهای مربوطه به خصوص شهرداری محترم را می طلبد، اما از شهرداری محترم به خاطر توجه به مسئله آسفالت خیابان ها تشکر می کنم.
 

نصب  40 دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند در سطح شهر تبریز
منفرد با اشاره به اینکه در آینده نزدیک، 40 دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند در سطح شهر تبریز نصب خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر، 21 دستگاه دوربین ثبت پلاک خوان و بالای 100 دستگاها دوربین ثبت تخلفات هوشمند داریم.
وی به مزیت های دوربین ثبت تخلفات هوشمند اشاره کرد و اذعان داشت: کم شدن تقابل مردم با پلیس و کاهش آمار تخلفات رانندگان از مزیت های این دوربین ها به شمار می رود.
منفرد به طراحی جدید دوربین های ثبت تخلفات اشاره کرد و اذعان داشت: طراحی ما برای دوربین های جدید، طوری است که سرعت متوسط را مابین دو دوربین نیز ثبت کند؛ تا اگر راننده ای در فاصله بین دوتا دوربین سرعت خود را افزایش داد، مشمول جریمه سرعت متوسط شود، که پیش بینی می شود این طرح اثر بازدارنگی خوبی خواهد داشت.


کاهش 11 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان
وی به افزایش آمار فوتی ها در اثر حوادث رانندگی در کلانشهر تبریز اشاره کرد و اذعان داشت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 37 درصد افزایش در آمار فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در شهر تبریز داشته ایم.
وی ادامه داد: بیشترین افزایش در آمار فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در استان، مربوط به شهرستان ملکان است که در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 300 درصد افزایش داشته است و بیشترین کاهش این امر در استان نیز مربوط شهرهای بناب، هریس و آذرشهر است که کاهش 100 درصدی را نشان می دهد.
وی به کاهش 11 درصدی تصادفات منجر به فوت در کل استان اشاره کرد و افزود: در کل میزان بروز تصادفات در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 29 درصد کاهش داشته است که در مورد تعداد مجروحین نیز در استان 28 درصد کاهش داشتیم.
وی ادامه داد: 39 درصد تصادفات استان مربوط به برخورد وسیله نقلیه با عابرین پیاده است و 33 درصد نیز مربوط به تصادفات موتورسیکلت ها، 15 درصد مربوط به خودرو ها و یک درصد نیز مربوط به تصادفات دوچرخه سواران است.
 

50 درصد جریمه ها مربوط به تخلفات عابرین پیاده
وی پل عابر پیاده را مهم ترین چالش در بحث عابرین پیاده خواند و اذعان داشت: متاسفانه در مسیر سه راهی اهر به طرف میدان بسیج در طول یک هفته، دو عابر پیاده جان خود را از دست دادند؛ و نزدیک پنج سال است که مصوب شده در طول این مسیر، چهار پل عابرگذر احداث شود که هنوز احداث نشده است.
وی دو تخلف "پیاده رو ها و پارک دوبل" را جزء تخلفات شایع در سطح شهر تبریز دانست و خاطرنشان کرد: برای ارتقای طرح پیاده رو ها از دو هفته گذشته، 50 درصد جریمه ها به تخلفات مربوط به پیاده رو ها مانند پارک در پیاده رو ها اختصاص داده شده اند؛ و الان پیاده رو ها را به شدت تحت کنترل داریم.
وی ادامه داد: از شهروندان می خواهم هر جا که نقض قانونی را، چه در امر پیاده رو ها و چه در سایر مسایل مرتبط با راهنمایی و رانندگی، مشاهده کردند، آن را از طرق رسانه ها به اطلاع پلیس برسانند تا اعمال قانون شود.


نوبت دهی اینترنتی مرکز شماره گذاری خودرو
وی با اشاره به اینکه روزانه 800 دستگاه خودرو از خدمات مرکز شماره گذاری پلیس راهور استان بهره مند می شوند، تصریح کرد: به خاطر حفظ سلامت شهروندان در طول یک ساعت، فقط به 60 دستگاه خودرو خدمات می دهیم تا با توجه به 15 غرفه ای که داریم شاهد تجمع مردم در سالن شماره گذاری نباشیم.
وی سلامت شهروندان را جزء اولویت های مهم پلیس دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تجمع افراد در سالن شماره گذاری، تا اواخر مرداد ماه سال جاری، تمام نوبت دهی های این مرکز به صورت اینترنتی می شود. همچین در همین راستا، از ارایه هر گونه خدمات به افراد بدون ماسک معذوریم.
وی در آخر با تاکید بر اینکه اهمیت جان مردم مهم ترین مسئله در حوزه کاری پلیس راهور است، از عابرین پیاده خواست تا دیدن ودیده شدن توسط رانندگان را در نظر بگیرند.
وی همچنین از موتورسوران خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.
انتهای پیام/
اتوبان پاسداران حادثه خیزترین نقطه تبریز؛ لزوم خروج از چرخه ترافیک شهر/  نوبت دهی اینترنتی مرکز شماره گذاری خورو تا اواخر مرداد ماه امسال فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار