استاندار اردبیل؛

اراضی پایاب سد عمارت و احمدبیگلو سال زراعی آینده زیر کشت می‌رود

1399/05/20 - 17:10 - کد خبر: 24904 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: با تخصیص ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار و تکمیل پروژه پایاب سدهای عمارت و احمدبیگلو، سال زراعی آینده اراضی پایاب این سدها واقع در استان به زیر کشت می‌رود.

به گزارش نصر،  اکبر بهنامجو  روز دوشنبه در حاشیه جلسه مشترک با معاونان  آب و خاک و امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با تخصیص این اعتبار  عملیات اجرایی عملیات پایاب این سدها ۱۰۰درصد  تکمیل می‌شود.
وی تشریح کرد: پایاب سدهای عمارت و احمد بیگلو در مجموع ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و از سنوات گذشته کارهای فیزیکی آن شروع شده و به لحاظ کمبود اعتبار لازم  دچار رکود نسبی بود.
بهنامجو در ادامه با اشاره به استفاده از ارقام مقاوم برای حل بحران سرمازدگی در فصل بهار در باغات استان اظهارکرد: با توجه به بروز حوادثی مانند باران‌های سیل‌آسا، تگرگ و سرمازدگی  در باغات مشکین‌شهر، خلخال، کوثر و گرمی،  مقرر شد برای جایگزینی و اصلاح درختان میوه  باغات این شهرستانها  تا پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت:  اقداماتی چون استفاده از پیوند و احداث باغ مادری با گردوهایی با پایه‌های دیربرگ‌ده و گریزان از دیررس بهاره برای عبور از سرمازدگی بهاره در دستور کار قرار گرفته و سازمان جهاد کشاورزی استان هم به بخش سرشاخه کاری ورود پیدا کرده است.
استاندار اردبیل از اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای انجام مطالعات تفصیلی و دقیق در ۱۲ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار ملی و زراعی شهرستان خلخال خبر داد و افزود: کارسپاری این طرح به مهندسین مشاور دارای تراز و رتبه ارجاع داده شده و این پروژه بزرگ تا ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.
وی اضافه کرد: ورود این پروژه به مرحله اجرایی و عملیاتی، از نظر اقتصادی، اشتغالزایی، امنیت غذایی و انباشت تولید در سبد استان گام مهمی محسوب می‌شود.
بهنامجو در ادامه به وضعیت آبیاری کشاورزی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: استان جایگاه خود را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری ارتقا داده و جایگاه ممتاز کشوری را سه سال پیاپی در جذب اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی به خود اختصاص داده است.
وی گفت: هم اکنون بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور با مساحت ۱۰۰ هزار و ۶۰۰ هکتار در شمال این استان در دست اجرا است و  بیش از هشت شهرک کشاورزی، دامپروری و گلخانه‌ای در سه  سال اخیر به مرحله تولید و ساخت سازه  رسیده است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد  ریالی از محل منابع استانی برای پیشبرد پروژه‌های شهرک کشاورزی و مجتمع گلخانه‌ای در این استان عنوان کرد: در جلسه با معاونان وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد این وزارتخانه نیز همین مبلغ را از محل منابع ملی برای ادامه احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان اختصاص دهد.
انتهای پیام/
اراضی پایاب سد عمارت و احمدبیگلو سال زراعی آینده زیر کشت می‌رود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار