امام جمعه تبریز:

دشمن درصدد کمرنگ سازی اعتقادات است

1398/03/28 - 11:04 - کد خبر: 2486 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نقش باورهای دینی در استحکام و قوام جامعه گفت: دشمن درصدد کمرنگ سازی اعتقادات مردمی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در جمع معتکفان مسجد جامع تبریز، اعتکاف را پیام عظمت اسلام دانست و افزود: در محیط مسجد سه روز ماندن، روزه گرفتن و به عبادت پرداختن و برای خودسازی خود کوشیدن و به غیر خدا فکر نکردن، تحول عظیمی در روح انسان پدید می‌آورد که صفا و نورانیت آن بی نظیر است.

وی با تبیین اهمیت راهبردی اعتکاف در اسلام و تأثیر آن در جامعه، اظهار داشت: اعتکاف تنها بر درون افراد معتکف تأثیر نمی‌گذارد، بلکه در تمام محیط جامعه اثرگذار است، به دلیل اینکه عده‌ای آنها را مشاهده می‌کنند و با رسانه‌ای شدن آن تمام شهر و منطقه متوجه موضوع شده و حرکتی همه جانبه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: امروز طرفداران و مشتاقان اعتکاف بیشتر نسل جوان هستند و این امر مبارکی است که نشان می‌دهد روح دینی و عشق به مبانی اسلامی و دستورات دینی در نسل جوان ما نیز زنده است، چون اعتکاف اثرات روحی برای جوانان و نوجوانان دارد و معتکفان طی سه روز از دنیای پر از مشغله و نگرانی رها شده و با خدای متعال رابطه نزدیکی برقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن اعتکاف یک امر معمول در میان مسلمانان بوده و از عبادات مهم دینی است، یادآوری کرد: اعتکاف در واقع ترکیبی از سه عبادت صوم، صلاة در مسجد و بعضی از شرایط احرام و حج است که نشان دهنده ارزش و اهمیت این فریضه مهم دینی است.

آل هاشم، پرداختن و تقویت بعد علمی اعتکاف و مطالعه و پژوهش در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

دشمن درصدد کمرنگ سازی اعتقادات است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار