جانشین فرمانده ناجا؛

امسال بیش از ۴۰۰ تن موادمخدر در کشور کشف و ضبط شد

1399/05/20 - 11:06 - کد خبر: 24849 نسخه چاپی

نصر: جانشین فرمانده ناجا گفت: چهار ماهه نخست امسال بیش از ۴۰۰ تن انواع موادمخدر در کشور کشف و ضبط شده است.

به گزارش نص، سردار قاسم رضایی، شامگاه یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، افزود: این میزان مواد مخدر کشف و ضبط شده از سوی پلیس در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۹۸) نشان از رشد ۳۶ درصدی دارد.
وی، موضوع مواد مخدر را یکی از تهدیدات مهم پیش روی در کشور خواند و اظهار داشت: نیروی انتظامی در خط مقدم مقابله با این پدیده شوم و خانمانسوز قرار دارد.
سردار رضایی با اشاره به آثار مخرب حضور خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در جامعه، تصریح کرد: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد ۲ عامل "اعمال قانون و جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین بحث اردوگاه ها و نگهداری معتادان متجاهر که از حوزه اختیارات ناجا خارج است" در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در حوزه مواد مخدر موثر است.
وی با اشاره به اینکه در کنار اقدامات مقابله ای هزینه جرم نیز متناسب با جرایم باید افزایش یابد، تصریح کرد: امروز ما در نیروی انتظامی از معلول به علت می رسیم و خود را به عنوان سخنگوی مردم می دانیم که یکی از دغدغه های مردم جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر است.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان نیرویی انقلابی و مردم محور در خدمت مردم است، گفت: در کنار سایر اقدامات مقابله‌ای، هزینه جرم نیز باید متناسب با جرایم افزایش یابد.
سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداوند توفیق داد در استانی شهید پرور که سه هزار و ۵۳۶ شهید تقدیم انقلاب کرده و معروف به استان شور و شعور حسینی است و مردانی غیرتمند دارد، حضور پیدا کنم.
وی به برکات خون شهدا برای انقلاب اسلامی، اشاره کرد و با بیان اینکه من فرزند همین استان هستم که در پیروزی انقلاب اسلامی و خنثی شدن توطئه دشمنان در مقابله با تجزیه کشور پیشقدم بود، افزود: این استان در جبهه مقاومت و در حوزه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی زبانزد بوده و در صحنه های مختلف انقلاب از جمله انتخابات جزء استان های پیشرو است.
سردار رضایی به چندین طرح ملی نیروی انتظامی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات پیرامون مرزی ندارد، اتفاقاتی که در منطقه می افتد هدفگذاری دشمن برای کشور ایران است.
وی به توانمندی ها و تجارب انقلاب اسلامی در مقابل توطئه های دشمنان، تاکید کرد و افزود: نگاه اسلامی به مسائل، توطئه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده است.
جانشین فرمانده ناجا، سرقت را یکی دیگر از دغدغه های جدی مردم خواند و با بیان اینکه در موضوع سرقت اگر ۲ علت برطرف شود از دغدغه های مردم در این حوزه نیز کاسته می شود، گفت: یکی از این موارد، توجه به زیرساخت ها و دیگری نیز تهیه پیوست ایمنی در اخذ پروانه ساخت و ساز ها است که باید به صورت قانون در بیاید.
سردار رضایی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با روحیه انقلابی و تبعیت محض از ولایت فقیه، ماموریت ها را دنبال می کند افزود:همه دستگاه‌های دخیل در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب ها باید پررنگ در صحنه ها حضور داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیرویی انقلابی، از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است، اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای تحقق شعار سال مقابله با فساد اقتصادی و مبارزه با قاچاق را در اولویت های کاری خود قرار داده است.
این مقام ارشد انتظامی ناجا به طرح هوشمند سازی ناجا در ارائه خدمات به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: با هوشمند سازی، خدمات به مردم در کمترین زمان با کمترین هزینه به مردم ارایه می شود.  
سردار رضایی به آسیب های فضای مجازی، اشاره کرد و افزود: پیگیری فعال سازی رمز دوم پویا، باعث کاهش ۲۸ درصدی جرایم در این حوزه شده است.
وی با اشاره به اینکه بهبود معیشت کارکنان و خانواده های آنان از دغدغه های سردار " اشتری " فرمانده ناجا است، تصریح کرد: توجه به خانواده متوفیان و آسیب دیدگان از اولویت های دیگر فرمانده ناجا است.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه همدلی بین مسوؤلان دستگاه‌ها در استان زنجان باعث خنثی شدن بیشتر توطئه های دشمنان در این استان شده است، گفت: اتفاق نظر بین استاندار، مسوؤلان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان زنجان وجود دارد.  
انتهای پیام/
امسال بیش از ۴۰۰ تن موادمخدر در کشور کشف و ضبط شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار