کارمند شرکت نفت تبریز به چند نفر جان دوباره بخشید

1399/05/20 - 00:15 - کد خبر: 24819 نسخه چاپی

نصر: قلب و کبد کارمند ۴۰ ساله شرکت نفت تبریز اهدا و به چند نفر جان دوباره بخشید.

به گزارش نصر، مرحوم جاوید خوشابی بر اثر خونریزی مغزی به بیمارستان امام رضا  (ع) تبریز منتقل شده و پس از اقدامات درمانی اولیه و مداخلات تخصصی درمانی به درمانها جواب نداده و پس از تایید مرگ مغزی وی توسط تیم پزشکی مجرب این مرکز، اعضای بدن وی اهدا شد.

دکتر مسعود فقیه دینوری رئیس مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : پس از اینکه مرگ مغزی وی تایید شد تیم فراهم آوری اعضا اقدام به اخذ رضایت از خانواده وی کرده و پس از انجام مراحل قانونی و نیز بررسی های تخصصی و فوق تخصصی اقدام به پیوند اعضای وی در مرکز امام رضا  (ع) تبریز گردید.

دینوری گفت : کبد اهدا شده یه پسر ۱۹ ساله اهل بستان آباد تبریز که از ۸ سالگی از بیماری نارسائی کبدی رنج می برد در مرکز امام رضا  (ع) تبریز با موفقیت پیوند شد و قلب و عروق و غضروف قلب برای پیوند به بیماران نیازمند به تهران منتقل شد.

وی افزود: این عمل پیوند توسط تیم فوق تخصص مجرب جراحی و پیوند اعضا و متخصصین بیهوشی در مدت زمان نزدیک به ۸ ساعت در یک روز تعطیل با موفقیت به انجام رسید.

رئیس مرکزآموزشی و درمانی امام رضا  (ع) تبریز اضافه کرد: هم اکنون وضعیت عمومی گیرنده کبد ثابت بوده و امیدواریم با رعایت دستورات پزشکان متخصص روند بهبودی وی تداوم یافته و در روزهای آتی بتواند از بیمارستان ترخیص شود.

دینوری در خصوص اینکه بیمار چه موقع می تواند به زندگی عادی خود باز گردد بیان کرد : پیوند کبد یکی از سخت ترین، حساسترین و پیچیده ترین اعمال جراحی می باشد از این رو مستلزم مراقبت و تحت نظر پزشک معالج بودن سفت و سختی است، لکن اگر بدن بیمار پیوند را پس نزند پس از یک ماه مراقبت ویژه و در کل ۶ ماه رعایت توصیه های پزشک معالج می تواند به زندگی عادی برگردد.

وی ادامه داد: به لحاظ حساسیت این نوع عمل بیمار باید همواره تحت نظر پزشک معالج بوده و آزمایش و کنترل های دوره ای خود را تا آخر عمر داشته باشد.

این گزارش می افزاید مرکز آموزشی و درمانی امام رضا  (ع) تبریز،  بزرگترین مرکز رفرال درمانی  و مرکز پیوند و فراهم آوری اعضای شمالغرب کشور با بیش از یکهزار و ۵۰ تخت مصوب در حال ارائه خدمات درمانی به هموطنان است.

انتهای پیام/
کارمند شرکت نفت تبریز به چند نفر جان دوباره بخشید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار