عضو هیات عامل ایدرو:

ماشین سازی تبریز، فرزند سازمان گسترش است/ به زودی هیات مدیره جدید ماشین سازی تبریز معرفی می شود

1399/05/19 - 18:30 - کد خبر: 24816 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: به زودی هیات مدیره جدید گروه ماشین سازی تبریز از سوی این سازمان معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار نصر، صبح امروز با حضور تعدادی از اعضای هیات عامل و معاون حقوقی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گروه ماشین سازی تبریز، اقدامات حقوقی بازگشت مجدد گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آغاز شد.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، با مهم و استراتژیک ارزیابی کردن جایگاه ماشین سازی در صنعت کشور گفت: اگر بگوییم امروز ناموس ما برگشته است، حرف گزافی نیست.
 
احمد علیرضا بیگی افزود: ماشین سازی تبریز به واسطه برداشت نادرستی که از خصوصی سازی شده بود، چندین واگذاری ناموفق را تجربه کرد و واگذاری ماشین سازی به فردی مثل "مش قربانعلی" اوج اقدامات ناصواب سازمان خصوصی سازی در مورد گروه ماشین سازی تبریز بود.
 
وی ادامه داد: پس از خلع ید سهام گروه ماشین سازی تبریز دوره وقفه ای ایجاد شد و خسارات زیادی در این دوران به ماشین سازی تبریز وارد شد و خوشبختانه هیات عالی واگذاری تصویب کرد تا ماشین سازی تبریز مجدداً به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بازگردد.
 
بیگی گفت: مجموعه ماشین سازی تبریز نقطه امید صنعت ایران و جوانان تحصیلکرده دانشگاهی است تا به عنوان بستری مناسب، بتوانند تخصص ها و استعدادهای خود را شکوفا کنند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: ظرفیت های بالفعل و بالقوه ماشین سازی تبریز باید به نحو احسن مدیریت شود تا این مجموعه عظیم با رونق صادرات ضمن ارزآوری به کشور، به رونق صنایع خودروسازی، دفاعی، نفت، گاز و پتروشیمی کمک کند.
 
بهزاد اعتمادی، معاون و عضو هیات عامل ایدرو هم در این نشست گفت: ماشین سازی، فرزند ایدرو است و از سال 1346 که تاسیس شده است توسط سازمان گسترش و نوسازی ایران تاسیس و مدیریت شده است و ما وقتی می بینیم چنین صنعت عظیمی گرفتار مشکلاتی شده، دلمان واقعاً می سوزد.
 
وی افزود: پس از اتفاقات تلخ اخیر در واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز در گذشته، بالاخره هیات عالی واگذاری مصوب کرد سهام ماشین سازی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بازگردد و هیچ مادری از حضور فرزندش در خانه ناراحت نمی شود و ما از این اتفاق بسیار خرسندیم و امیدواریم بتوانیم با بالندگی مجدد ماشین سازی تبریز در رونق تولید و اشتغال صنایع پایین دستی در استان و کشور موثر باشیم.
 
عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: وجود زنجیره کامل تولید در مجموعه کارخانجات ماشین سازی در شرایط فعلی تحریم ها را مکمل سیاست های وزارت صمت و ایدرو مبنی بر حداکثرسازی و تعمیق ساخت داخل نیازهای ماشین آلات واحدهای تولیدی دانست و آن را ظرفیتی ارزشمند برشمرد.
 
اعتمادی ادامه داد: محصولات ماشین سازی تبریز آنقدر با کیفیت بوده و است که در گذشته که سیستم بانکی این قدر پیشرفته نبود، از محصولات ماشین سازی به عنوان چک روز جمعه نام برده می شد. با چنین سابقه ای چرا باید چنین شرکتی به این روز بیافتد؟
 
وی در پایان تاکید کرد: وزارت صنعت و ایدرو به زودی در مورد هیات مدیره جدید شرکت ماشین سازی تبریز و مدیریت آن تصمیم گیری می کنند و هیات مدیره جدید این شرکت معرفی می شود.
 
گزارش نصر می افزاید، گروه ماشین سازی تبریز با بیش از پنجاه سال سابقه تولید انواع ماشین‌های ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح کشور جزو کارخانجات قدیمی و مادر ایران محسوب می‌شود؛ اما این شرکت با سابقه طی سال‌های اخیر با مشکلات متعددی در پروسه خصوصی سازی مواجه بوده است.
 
در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه هیات واگذاری مورخ 1398/10/09 که در محل سالن جهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی تشكیل شد، در مورد بازگشت سهام گروه ماشین سازی تبریز به ایدرو و تعیین وضعیت واگذاری چند شرکت دولتی دیگر تصمیم گیری شد.
 
بازگشت سهام گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حالی انجام یافت که پیش از این آژانس خبری تحلیلی «نصر» در طی گزارشی مستند از غیر قانونی بودن واگذاری سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد خبر داده بود.
 
انتهای پیام/
ماشین سازی تبریز، فرزند سازمان گسترش است/ به زودی هیات مدیره جدید ماشین سازی تبریز معرفی می شود محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار