رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی؛

بیش از پنج درصد واحدهای صنعتی کشور در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند

1399/05/19 - 15:58 - کد خبر: 24804 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از چهار هزار واحد صنعتی در استان مجوز فعالیت دارند که ۵.۰۲ درصد واحدهای صنعتی کشور را شامل می‌شود و از این حیث در رتبه پنجم کشوری قرار داریم.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: افزون بر ۴۷۱ هزار نفر در بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی شاغل هستند که ۶.۵۴ درصد شاغلان این بخش کشور را شامل می‌شود.  
وی افزود: ارزش افزوده صنعت و معدن آذربایجان شرقی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که ۳.۱۶درصد سهم از کشور را شامل می شود و رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد.  
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآور شد: تولید معادن به جز نفت و گاز آذربایجان شرقی چهار و ۵۶۷ میلیارد ریال بوده که ضمن کسب رتبه سوم کشوری، ۵.۸۶ درصد از سهم کشور را در اختیار دارد.  
امین زاده سهم صادرات آذربایجان شرقی را در سال جاری یک دهم صادرات کشور عنوان کرد و افزود: در چهار ماهه اول امسال یک میلیارد دلار صادرات از آذربایجان شرقی انجام شده است.  
وی ادامه داد: سهم آذربایجان شرقی برای صادرات چهار میلیارد دلار است که برای تحقق آن در سال جهش تولید برنامه ریزی لازم انجام شده است تا این سهم در پایان سال به صورت ۱۰۰درصد محقق شود. 
انتهای پیام/
بیش از پنج درصد واحدهای صنعتی کشور در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار