رییس سابق سازمان هواپیمایی:

ایران تا پایان امسال، قسمت گرم موتور هواپیما را می‌سازد

1399/05/19 - 16:13 - کد خبر: 24802 نسخه چاپی

نصر: رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور گفت: ایران تا پایان امسال در بخش غیرنظامی، موفق به ساخت قسمت گرم موتور هواپیما خواهد شد.

به گزارش نصر، آیین تکریم «علی عابدزاده» رییس سابق سازمان هواپیمایی و معارفه خلبان «تورج دهقانی زنگنه» به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی و «علیرضا برخور» به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، روز یکشنبه در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.
رییس سابق سازمان هواپیمایی به دستاوردهای سازمان هواپیمایی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امروز پاسخگوی بیش از ٩٥ درصد نیازهای جامعه هوایی بوده و در حوزه مقررات و مهندسی دارای هویت هستیم.
عابدزاده گفت: ایران قبلا قطعه می‌ساخت و نصب هم می‌شد، اما ساخت قطعات، دارای هویت و شناسنامه نبود، امروز با حضور دانشمندان جوان این توانمندی ایجاد شده است و صاحب دانش مهندسی هستیم.
وی با بیان اینکه در حوزه موتور هواپیما تحول بزرگی صورت گرفته است، اضافه کرد: اگر این تغییرات رخ نمی داد بعد از پاره شدن برجام توسط ترامپ، هواپیماها زمینگیر می شد اما ایران توانست قسمت های گرم موتور را توسط نیروهای جوان خودش تعمیر کند و اکنون صاحب چهار مرکز تعمیر هواپیما هستیم.
رییس سابق سازمان هواپیمایی با انتقاد از تفکری که سعی در تغییر پی در پی مدیریت در سازمان هواپیمایی را داشت، گفت: این سازمان از بعد از انقلاب ٢٦ مدیر به خود دید و گروهی سعی داشتند من را هم از سازمان دور کنند. این واپس‌گرایان در سازمان هواپیمایی کارشکنی می‌کردند.
عابدزاده گفت: به خاطر از هم گسستگی مدیریتی، واپس‌گرایان همیشه در صنعت موفق هستند، در آغاز ورودم ده‌ها پرونده قضایی وجود داشت اما توانستیم آرامش را به داخل صنعت بیاوریم.
رئیس سابق سازمان هواپیمایی گفت: واپس‌گرایان همه نقاط قوت صنعت را تحریف می‌کنند،  ما این افراد را شناسایی و از خود دور کردیم. این افراد در مجلس نفوذ کرده بودند، در دادسرا نفوذ داشتند و در خط دشمن فعالیت می کردند.
وی با اشاره به ادعاهای مربوط به خرید هواپیمای فلایت چک، افزود: در جریان خرید هواپیمای فلایت چک هیچ کس دخیل نبود،  فلایت چک را من خریدم.  ‌گفتند فلایت چک را گران خریده است در حالی که توافق ما ۱۱.۹ میلیون یورو بود، اما آن را ۹.۹ میلیون یورو خریدیم. اما امروز کسی که هویت نامشخص دارد یک هواپیمای آموزشی را معرفی می‌کند و می‌گوید فلایت چک را گران خریده است.
انتهای پیام/
 ایران تا پایان امسال، قسمت گرم موتور هواپیما را می‌سازد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار