نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد:

طلاب جوان طلائیه‌دار گام دوم انقلاب

1399/05/19 - 12:19 - کد خبر: 24767 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: طلاب جوان طلائیه‌دار گام دوم انقلاب هستند و در پیش‌برد این حرکت نقش مهمی خواهند داشت.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، دیشب در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس دینی تبریز خاطرنشان کرد: هسته اصلی مفهوم گام دوم انقلاب تمدن‌سازی جدید اسلامی است که این تمدن سازی بدون حضور حوزه علمیه، طلاب و علما امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز آموزش اسلام و تعمیق آن در جامعه هستند افزود: شناساندن معارف دینی به مردم بخشی از وظایف طلبه است و بخش دیگر این وظیفه، محقق کردن معارف دینی در متن زندگی مردم است.
وی ادامه داد: طلاب شاگردان مکتب اهل‌بیت و ره‌پویان همان راه هستند که همواره با انرژی بخش و نشاط آوری و با تسلط بر معارف اسلامی برای تحقق اسلام وارد میدان عمل میشوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تحصیل اصلی ترین وظیفه طلبه است که کار را باید متقن و خوب انجام داد؛ درس را باید خوب خواند؛ اخلاق را باید رعایت کرد؛ و تدین را باید در زندگی خود اصل دانست.
وی افزود: رعایت زی طلبگی، ادب و اطاعت از بزرگان حوزه‌ها و مراجع تقلید از وظایف مهم طلاب است و بزرگان حوزه نیز در مقابل طلاب جوان، حلم و تحمل داشته باشند.
وی تاکید کرد: امروز باید با اخلاص و با تلاش و با جهاد حرکت کنیم تا در جامعه ثمر داشته باشیم چرا که این عمل ماست که تأمین کننده و تعیین کننده‌ی آینده و آثار و ثمرات ماست.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: طلبه باید خودش را با شرایط و امکانات و پیشرفت‌های زمان هماهنگ کند؛ همین درس را بخواند، همین علم را بیاموزد، همین سلوک اخلاقی و معنوی را داشته باشد اما از ابزارهای روز جهان هم استفاده کند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه طلاب باید با معارف روزگار خودشان آشنا بشوند و علوم روز را بشناسند گفت: برنامه‌های حوزه باید فراگیر باشد و به قدر لازم و کافی طلاب را آشنا کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بصیرت یعنی داشتن آگاهی و مطلع شدن از حوادث و اتفاقات دیروز، شناخت حال و پیش بینی برای آینده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید با بصیرت افزایی مراقب باشیم تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخوریم و کاری نکنیم تا دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از پنجره وارد شود.
در این مراسم 19 نفر از طلاب به لباس روحانیت ملبس شدند.
انتهای پیام/
طلاب جوان طلائیه‌دار گام دوم انقلاب نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار