تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره استاندار آذربایجان‌شرقی

1399/05/19 - 09:37 - کد خبر: 24736 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگویی به حوادث و رویدادهای مختلف از زمان تصدی مدیریت تاکنون اشاره کرده و تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات خود را بیان می‌کند.

به گزارش نصر، اوایل آذرماه سال ۹۷ بود که محمدرضا پورمحمدی با تصویب هیات دولت به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی منصوب شد و دوران مدیریت وی تاکنون، مصادف با حوادثی چون آتش سوزی گسترده جنگل‌های ارسباران، آتش‌سوزی بخشی از بازار تبریز، زلزله میانه و سراب، حوادث آبان ماه، شیوع کرونا و... بوده است.
پورمحمدی در مورد خوش‌ترین خاطره خود به ایسنا می‌گوید: سفر آقای رییس جمهور برای دومین بار متوالی به استان طی یک سال، خاطره خوشی برای بنده بود، چراکه‌ برکات زیادی برای استان داشت.
وی ادامه می‌دهد: تمام وزرای کشور را در این مدت به استان آورده‌ایم و سفر مقامات نیز جزو شیرین‌ترین خاطرات ما هستند، چرا که در هر سفر، پروژه‌های بسیاری در استان افتتاح شده و این موضوع بسیار حایز اهمیت است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که موضوع ارزشمند آن است که به ازای هر طرحی که افتتاح کرده‌ایم، طرح‌های جدید نیز کلنگ زنی شده است، می‌گوید: به عنوان مثال، اگر نیروگاه سیکل ترکیبی هریس را افتتاح کردیم، در مقابل عملیات اجرایی نیروگاه سهند آغاز شده است.
وی با بیان این‌که این سفرها و افتتاح‌ها مایه شادی ما بوده و این شادی را در اطرافیان آقای رییس جمهور هم می‌بینیم و همین باعث شده تا ایشان دوبار به استان ما سفر کنند و حتی برای سومین سفرشان هم برنامه داشته و در این راستا تلاش می‌کنیم تا راه‌آهن را به اتمام برسانیم، ادامه می‌دهد: یکی دیگر از خاطره خوب دوران مدیریت ما، شکستن طلسم قطار میانه_تبریز بود که تلاش می‌شود تا به خاوران هم برسد.
وی در مورد خاطرات تلخ خود نیز خاطرنشان می‌کند: خاطرات بد نیز بسته به شرایط و اخبار و حوادث، فراوان هستند اما اگر بخواهم نام ببرم، یکی از خاطرات تلخ بنده زلزله سراب و میانه و ملاقات با خانواده‌ی زهرا بود، این ملاقات برایم بسیار سخت و دردمندانه بود چرا که دختری که چند روز قبل با شیرین‌زبانی از طریق صدا و سیما از مدرسه‌ی روستا سخن می‌گفت در این حادثه جان باخت.
پورمحمدی اضافه کرد: بعد از وقوع زلزله حوالی ساعت پنج بامداد بود که وارد ورنکش شدیم و به قول آن جمله مشهور "چشمت روز بد نبیند" شرایط بدی در روستا حاکم بود، هر کس به سویی می‌دوید؛ این زلزله پنج فوتی داشت اما ۵۰۰ نفر مجروح شده بودند و شرایط هولناکی حاکم بود. شرایط بسیار سختی بود؛ خداوند کمک کند تا خاطرات بد هیچگاه تکرار نشوند.
وی در این رابطه می‌گوید: افرادی که فکر می‌کنند هر چیزی را باید بهانه قرار داده و دولت را تضعیف کنند، به جای این کار عملکرد و اقدامات خود را بگویند. با مقایسه‌ای بین زلزله ورزقان و زلزله سراب و میانه باید گفت که اکنون و طی ۱۰ ماه آن هم در شرایط زمستانی و کرونایی، تقریبا ۸۰ درصد ساختمان‌های زلزله‌زده از اسکلت درآمده‌اند. شش ماه طول نکشید که سرای دودری بازار تبریز بازسازی شد و در آتش‌سوزی ارسباران نیز روند اطفا به همین شکل بود.
استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به این‌که اگر به سال ۹۷ بازگردد، دوباره مسئولیت استانداری را خواهد پذیرفت یا خیر؟ می‌گوید: اگر به این موضوع از بعد اعتقادی نگاه کنیم در هر سمتی که باشیم وظیفه خدمت به جامعه و مردم را داریم، اما اگر انسان خود بخواهد تصمیم بگیرد، به نظر من دانشگاه تکه‌ای از بهشت بر روی زمین است.
انتهای پیام/
تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره استاندار آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار