رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

ساخت ۱۴ مدرسه مستقل اوتیسم در ۱۴ استان کشور

1399/05/17 - 07:15 - کد خبر: 24709 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در حال حاضر بواسطه بسته توسعه مشارکت‌های سازمان، ۱۴ مدرسه مستقل اوتیسم در ۱۴ استان کشور درحال ساخت است.

به گزارش نصر، سیدجواد حسینی در گفت و گویی درباره بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها اظهار داشت: در این بسته تحولی نشان داده می‌شود که چگونه مجموعه ارکان داخلی نظام تعلیم و تربیت شامل دانش‌آموزان، معلمان، مدیر، کارشناس و بازنشسته و ارکان بین بخشی آموزش یعنی معاون معاون آموزش ابتدایی، نظری و معاون نوسازی و ارکان برون سازی آموزش و پرورش مانند مردم و سایر دستگاه‌ها با یکدیگر مشارکت می‌کنند.
وی افزود: در زمینه تعامل و مشارکت میان بخش‌های مختلف اقدامات مناسبی صورت گرفته است، سازمان آموزش و پرورش استثنایی پنج ماه گذشته می خواست ۲۱۰ مدرسه بسازد و در همین مدت با مشارکت خیرین  ساخت ۷۲ مدرسه کلید خورد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان استثنایی در ۱۵ استان کشور به سالن‌های ورزشی نیاز داشتند که با کمک سازمان نوسازی عملیات اجرایی ساخت این سالن‌ها آغاز شده است.
حسینی یادآور شد: از دیگر اقداماتی که با مشارکت سازمان نوسازی مدارس انجام شده، ساخت سالن‌های درون مدرسه‌ای ۳۲۰ مدرسه است.
وی با بیان اینکه توسعه مشارکت‌ها در بخش درونی سازمان آموزش و پرورش استثنایی صورت گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر پارلمان مشورتی معلمان راه‌اندازی شده است، همچنین قرار است پارلمان مشورتی دانش‌آموزان و اولیا نیز راه‌اندازی شود. بطور مثال قرار است در مدارس میزهای یاوری معلمان تحت عنوان اولیا مدرسه یار، اولیا کلاس یار، فن یار، دانش‌یار ، ورزش یار در نظر گرفته شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس استثنایی با تکیه به یاری والدین اداره می‌شود، گفت: اگر کمک‌های  والدین به دانش‌آموزان نباشد، تعلیم و تربیت به درستی صورت نمی گیرد.
بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی
حسینی درباره بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی اظهار داشت: این بسته در ۴ سوال خلاصه می‌شود، اول اینکه چه‌کاری انجام دهیم که همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شناسایی شوند، پس از شناسایی تحت پوشش قرار گیرند، بهنگام تحت پوشش قرار گیرند و چهارم اینکه به صورت استاندارد تحت پوشش قرار گیرند.
وی افزود: بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی برنامه ریزی، طراحی و وارد مرحله اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، حسینی پیشتر درباره طرح ‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش از ابتدای ورود به این وزارتخانه، چندین جلسه برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین برگزار کرد که در نتیجه این جلسات قرار است در راستای اجرای سند تحول بنیادین، ذی نفعان یعنی دانش‌آموزان، معلمان و اولیا از منافع آن بهره‌مند شوند؛ از این رو باید اقدامات دقیق، عینی و مشخص انجام شود.
وی افزود: قرار است ابعادی از سند تحول بنیادین که شوق‌انگیز، فراگیر و قابلیت اجرایی و سنجش باشد، مورد توجه قرار داد تا تجلی آن دیده شود. از این رو قرار شد هر معاونت اولویت های خود را در قالب یک سری بسته‌ها تولید کند که سه تا از این بسته های تولید به حوزه استثنایی مربوط می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون ۲۵ بسته تحولی در معاونت‌های مختلف وزارتخانه تولید شده است، خاطرنشان کرد: مدرسه انطباقی، مداخلات به‌هنگام طلایی، بسته توسعه مشارکت‌ها و کاهش تمرکز و اجتماعی شدن عناوین بسته‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
حسینی ادامه داد: بسته‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در قالب ۱۰ برنامه و بیش از ۳۵ فعالیت طراحی شده که در حال اجرای این برنامه‌ها هستیم، در حال حاضر لایه طراحی و نظری انجام شده و لایه بعدی که برنامه‌ای بود، در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد برنامه‌های طرح‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نوآورانه است، گفت: در حال حاضر از لایه‌های نظری و برنامه ای عبور کرده و به لایه‌های اجرایی و نهادی رسیده‌ایم.
انتهای پیام/
ساخت ۱۴ مدرسه مستقل اوتیسم در ۱۴ استان کشور خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار