واشنگتن پست:

هوک به دلیل شکست سیاست‌های آمریکا در قبال ایران کنار گذاشته شد

1399/05/17 - 07:05 - کد خبر: 24705 نسخه چاپی

نصر: روزنامه واشنگتن پست بامداد جمعه در مورد کناره گیری برایان هوک نماینده ویژه امریکا در امور ایران نوشت: وی به علت شکست سیاست‌های راهبردی آمریکا در قبال ایران گنار گذاشته شد.

به گزارش نصر، پس از کناره گیری هوک و تایید آن توسط مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، یک مقام سابق دولت این کشور به واشنگتن پست گفت: از برایان هوک خواسته شد استعفا دهد تا به عنوان مقصر سیاست شکست خورده آمریکا در قبال ایران شناخته شود.
به گفته این مقام پیشین دولت آمریکا که نام آن بیان نشده است، ایران از محدودیت‌های غنی سازی، ذخیره‌سازی و ایجاد سیستم تحویل، عبور کرده و با توجه به تمام داده‌ها، این شرایط بدتر از زمانی است که توافق (هسته‌ای) صورت گرفت و آن‌ها اقدامات بد خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. 
وی افزود: اگر شما فکر می‌کنید که این راهبرد موفقیت آمیز بود، پس چرا نماینده ویژه خود را اخراج می‌کنید. 
به نوشته واشنگتن پست، اگرچه ایران از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، برخی از تعهدات خود را در مورد غنی‌سازی اورانیوم نقض کرده اما هیچ دلیلی برای نزدیک شدن این کشور برای تولید سوخت هسته‌ای وجود ندارد و ایران هنوز هم متعهد به نظارت گسترده بین‌المللی (بر فعالیت‌های هسته‌ای) است. 
هوک از آگوست (مرداد) سال ۲۰۱۸ به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور ایران منصوب شد. پیش از این وی مدیر برنامه ریزی سیاست وزارت امور خارجه آمریکا بود. 
پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا با تایید کناره گیری هوک در بیانیه‌ مطبوعاتی اظهار کرد: هوک تصمیم گرفته است تا از نقش خود به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و دستیار ارشد وزیر خارجه جدا شود. 
وی مدعی شد: هوک انتخاب من برای ایران در بیش از ۲ سال بود و دستاورد تاریخی در مقابله با ایران کسب کرد. او با موفقیت با ایرانی‌ها درباره آزادی مایکل وایت و ژیو وانگ از زندان مذاکره کرد. 
پمپئو تصریح کرد: پس از پایان دوره هوک، الیوت آبرامز علاوه بر مسئولیت‌های خود به عنوان نماینده ویژه در ونزوئلا، سمت نماینده ویژه برای ایران را نیز به عهده خواهد گرفت.
انتهای پیام/
هوک به دلیل شکست سیاست‌های آمریکا در قبال ایران کنار گذاشته شد منابع خارجی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار