عضو هیات علمی دانشگاه تبریز:

شایعه جنگ به اندازه خود جنگ اثر مخرب دارد

1398/03/27 - 15:58 - کد خبر: 2470 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با اشاره به برخی عوامل مغشوش کننده‌ی افکار عمومی گفت: شایعه ی جنگ به اندازه ی خود جنگ تاثیرگذار و مخرب است.

‌به گزارش نصر به نقل از ایسنا، روح الله متفکرآزاد در مراسم اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع تبریز، اظهار کرد: آمریکا با هژمونی حرف خود را پیش می‌برد و به وسیله‌ی اعمال زور، تهدید و تحریم بر کشورهای تحت سلطه اش حکومت می‌کند.

وی با تاکید براینکه خصیصه‌ی ثابت و همیشگی آمریکا زورگویی است، ادامه داد: دولت آمریکا در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز به این روش عمل می‌کرد و زورگویی و اظهار پیروزی در جنگ و اعلام شکست طرف مقابل قبل از وقوع نتیجه واقعی، پیشه‌ی اوست.

وی افزود: آمریکا به این اصل آگاه است که شایعه‌ی جنگ به اندازه‌ی خود جنگ تأثیرگذار و مخرب است؛ لذا باید توجه داشت که امروز دوره‌ی جنگ ترکیبی و هیبریدی بوده و یک لحظه غفلت از هر روزن کوچکی می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به بار آورد.

این استاد دانشگاه تبریز با اشاره به برخی عوامل، مغشوش کننده‌ی افکار عمومی گفت: در دورانی که افکار عمومی هر لحظه دست به دست شده و به شکل آنی اخبار و گفتگوها در حال گردش است، هر فرد خود یک رسانه است؛ از این‌رو دولتمردان و صاحبان نفوذ باید افکار عمومی را در دست گرفته و از نشر و گسترش هرگونه سخنان تشتت آمیز و تفرقه افکن جلوگیری کنند.

وی در این رابطه افزود: دولتمردان و صاحبان نفوذ از این طریق، با کنترل افکار عمومی و حاکم کردن آرامش بر فضای فکری جامعه در برابر زورگویی‌های آمریکا مقاومت کرده و محکم‌تر از قبل فریاد «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را برآوریم و قدرت اسلام و بیداری اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

انتهای پیام/

شایعه جنگ به اندازه خود جنگ اثر مخرب دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار