گزارش اختصاصی نصر/

گام‌به‌گام با انتخابات اتاق بازرگانی تبریز/ تنور انتخابات روشن شد

1397/12/04 - 14:30 - کد خبر: 247 نسخه چاپی

نصر: بالاخره سوت آغاز رقابت‌های رسمی انتخاباتی به صدا در آمد و روز گذشته تبلیغات انتخابات اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور رسما شروع شد.

به گزارش نصر، از ساعات آغازین صبح روز گذشته، برخی از ائتلاف‌ها که پیش از این به‌صورت غیررسمی حضور خود را در میدان رقابت انتخابات اتاق، اعلام کرده بودند، رسما وارد این میدان شدند. اما هنوز فضای موجود به سردی می‌گراید.

روز چهارشنبه، لیست تایید صلاحیت کاندیداهای اتاق بازرگانی از سوی انجمن نظارت بر نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اعلام شد.

با مطالعه این لیست مشخض شد از 54 کاندیدای ثبت نامی در این دوره از انتخابات اتاق تبریز چهار نفر موفق به احراز شرایط نشده و 50 نفر در گود رقابت های انتخاباتی اتاق تبریز برای تصدی 15 کرسی هیات نمایندگان اتاق با یکدیگر رقابت می کنند.

بر اساس لیست تایید صلاحیت شده 24 نفر در بخش بازرگانی ، 13 نفر در بخش صنعت ، 9 نفر در بخش کشاورزی و سه نفر در بخش معدن با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند تا موفق شوند مدیریت چهار سال آینده اتاق بازرگانی تبریز به عنوان یکی از اتاق های پیشتاز در کشور را عهده دار شوند.

اگرچه هنوز تنور انتخابات داغ نشده است ولی برخی از فعالان اقتصادی با تشکیل ائتلاف ها و گروه هایی خاصی تلاش دارند از ظرفیت رسانه های مجازی به ویژه کانال ها و گروه های تلگرامی بهره گیرند تا ضمن معرفی خود رای اکثریت یک هزار و 200 نفری عضو اتاق بازرگانی را به خود جذب کنند.

ائتلافی که تا لحظه مخابره خبر رسما اعلام موجودیت کرده و با ترکیبی از اعضای فعلی هیات نمایندگان اتاق و با محوریت "صمد حسن زاده" رئیس فعلی اتاق بازرگانی تبریز لیست ارایه داده اند ائتلاف " اتاقی برای فردا" است.

این ائتلاف تلاش دارد تا ترکیبی با آمیزه علم و تجربه را در معرض انتخاب اعضای رسمی اتاق قرار دهد.

این انتلاف در بیان سیاست های راهبردی خود آورده است: رویکرد علمی و کارشناسی به مسائل اقتصادی و اجتماعی، اتاقی پویا برای اقتصاد شفاف، تقویت و قدرتمند کردن نهاد دموکراتیک اتاق، تشخص بخشیدن به بخش خصوصی،  رویکرد صادرات غیرنفتی اتاق به سمت بازارهای جهانی، ارائه تصمیمات کارشناسی کمیسیون های تخصصی، به قوای سه گانه در جهت حمایت از بخش خصوصی به دنبال راه حل جویی مشکلات فراراه توسعه اقصاد کشور و اثرگذاری در مصوبات قانونی مطرح در دولت و مجلس، ارائه تسهیلات و کمک های فنی و اقتصادی با همکاری سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران بمنظور جذب سرمایه گذاری خارجی، تحقیق و توسعه پیرامون مسائل بازرگانی خارجی و جذب سرمایه گذاری خارجی و آموزشهای لازم، ارتباط مستمر با رایزن های اقتصادی سفارت خانه های بازارهای هدف صادراتی،  پایش فضای کسب وکار برای بهبود مستمر آن، حمایت از استارت آپ ها و مشاغل دانش بنیان و جوانان، اتاقی برای تعامل، توسعه و نوآوری.

اگرچه برخی شنیده ها حاکی است، ائتلافی دیگر با محوریت "یونس ژائله" از دیگر اعضای هیات نمایندگان فعلی اتاق شکل گرفته ولی هنوز لیست نهایی این ائتلاف رسانه ای نشده ولی گویا این ائتلاف نیز عزم خود را به کار گرفته است تا در میدان رقابت با رقبای خود حضوری پر قدرت داشته باشد.

پویش «اتاقی برای همه» نیز گروهی است که هنوز خبرهای موثقی از آن در دست نیست. در بیانیه‌ای اعلام شده که اتاقی برای همه درحال تدوین لیست کاندیداها در اتاق‌های شهرستان‌ها و تهران است. البته هنوز مشخص نیست که چه کسانی گرداننده این گروه انتخاباتی هستند.

در بیانیه این پویش آمده است: با توجه به ویژگی فراگیر بودن و شایسته‌سالاری در اتاق‌های سراسر کشور، در لیست «اتاقی برای همه» در انتخابات اتاق تهران، کاندیداهای ذی‌صلاحی از گروه‌های سنتی نظیر ائتلاف برای فردا، تحول خواهان، فعالان توسعه و پیشگامان تحول نیز در کنار دیگر نامزدها حضور خواهند داشت.

بی تردید با نزدیک شدن به روز شنبه 11 اسفند ماه امسال تنور انتخابات اتاق بازرگانی داغ تر خواهد شد و در این میان چهره های جدیدی نیز برای طرح خود ورود پیدا خواهند کرد.

آژانس خبری تحلیلی نصر تلاش دارد تا روز انتخابات گزارش هایی از روند برگزاری تبلیغات کاندیداها و ائتلاف ها را منتشر نماید.

انتهای پیام/

گام‌به‌گام با انتخابات اتاق بازرگانی تبریز/ تنور انتخابات روشن شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار