مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی در تحریریه نصر:

مسئولیتی در خصوص استاندارد طلای آب شده نداریم/ اعتماد بیش از 85 درصد مردم به علامت استاندارد

1399/05/16 - 14:29 - کد خبر: 24681 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: مسئولیتی در خصوص استاندارد طلای آب شده نداریم.

به گزارش نصر، "ساسان فرشی حق رو" ساعاتی پیش با حضور در تحریریه آژانس خبری تحلیلی نصر، ضمن تبریک روز خبرنگار از تلاش ها و همکاری های آژانس خبری تحلیلی نصر در راستای انتشار اخبار و گزارشات این سازمان و آگاه سازی جامعه از حقوق شهروندی تقدیر کرد و گفت: دستیابی به توسعه پایدار، منوط به نقش‌آفرینی جدی خبرنگاران است. به نظر می رسد امروز با توجه به شرایط موجود در جامعه، رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه، تقویت امید بین آحاد مردم است.

وی در ادامه نقش رسانه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: رسانه نقش مهمی در حل و رفع نواقص و کمبود های جامعه دارد. بی تردید رسانه ها پل ارتباطی بسیار قوی بین مردم و مسئولین هستند؛ به عنوان مثال یکی از تاثیر گذارترین نقش رسانه در استان بازتاب اخبار در خصوص وضعیت نابسامان دریاچه ارومیه بود که به حول و قوه الهی به کمک بازوی قدرتمند رسانه ها و توجه دولت تدبیر و امید و بارش ها احیا شد.
 
 
فرشی با اشاره به نظر سنجی هایی که از مردم شده است، اظهار کرد: طبق نظرسنجی های صورت گرفته، بیش از 85 درصد مردم به علامت استاندارد اعتماد دارند که این درصد قابل قبول مردم ناشی از عملکرد سازمان استاندارد و همچنین واحد های تولیدی در استان است.
مدیر کل اداره استاندارد آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای رعایت استانداردهای بهداشتی مربوط به مقابله با کرونا در واحدهای تولیدی استان صورت گرفته است، اذعان کرد: با شروع ویروس کرونا در کشور، کیفیت محصولات تولیدی استان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه افزایش چشم گیری داشته است.
وی با بیان اینکه محصولات توليدي استان از لحاظ كيفي در سطح ملي رتبه هاي برتر را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ نشانه ای مبنی بر کم شدن کیفیت محصولات تولیدی در استان به دلیل افزایش هزینه های تولید  نداریم.
فرشی در رابطه با وظیفه نظارت اداره کل استاندارد بر محصولات فلزی و غیر فلزی اشاره کرد و گفت: معیار اصلی برای سازمان استاندارد استان، خروجی نهایی محصولات است که طبق اساسنامه و پروتکل های هر صنف فلزی و غیر فلزی نظارت می شود.
 
 
مدیر کل اداره استاندارد آذربایجان شرقی در رابطه با معیار استاندار طلای آب شده اظهار کرد: اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی هیچ مسئولیتی در خصوص استاندارد طلای آب شده ندارد و دلیل عدم نظارت آن مبتنی بر نبود رسالت سازمانی اداره کل استاندارد است؛ این در حالی است که مسئولیت نظارت بر طلای آب شده به عهده اتحادیه طلا و جواهر است.
وی در ادامه تاکید کرد: این اداره کل با همکاری و هماهنگی اتحادیه طلا و جواهر تبریز بر استاندارد منسوجات طلا نظارت کامل داشته و در سال های اخیر نیز اقداملات قابل توجه در خصوص نظارت، شناسایی و برخوردهای لازم صورت داده است.
وی در پایان به اصلی ترین چالش اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: باتوجه به شرایط خاص کرونایی و افزایش نرخ ارز و محدودیت های تحریمی اقتصادی علیه کشورمان، اصلی ترین چالش این اداره کل مراقبت از احتمال کاهش کیفیت محصولات تولیدی در استان، رصد کاستی های واحد های تولیدی و پیشگیری از چنین اقداماتی است.
فرشی ابراز کرد: خوشبختانه با وجود محدودیت های شدید علیه اقتصاد کشورمان، نه تنها گزارشی در خصوص کاهش کیفیت محصولات تولیدی استان نداشتیم، بلکه میزان شکایات مردم نیز در سه ماهه اول سال 99 نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.
انتهای پیام/
مسئولیتی در خصوص استاندارد طلای آب شده نداریم/ اعتماد بیش از 85 درصد مردم به علامت استاندارد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار