استاندار زنجان؛

ماسک مورد نیاز به قیمت ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد

1399/05/16 - 11:47 - کد خبر: 24662 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته از هفته آینده مشکلی در توزیع ماسک برای عموم وجود نخواهد داشت و این وسیله بهداشتی به وفور و با قیمت ارزان در اختیار گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با اشاره به تشکیل جلسه فوری معاونت اقتصادی در خصوص توزیع ماسک افزود: بر این اساس پس از تایید مرکز بهداشت استان ماسک سه لایه برای عموم و پس از اخذ مجوز طی هفته آینده به تعداد ۵۰۰ هزار عدد توسط ۲ کارخانه استانی تولید و توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: این کار با هدف تعدیل قیمت ماسک در استان انجام می گیرد و تولید ماسک پزشکی نیز همچنان ادامه خواهد یافت و در این میان برای راه اندازی دستگاه آزمایش این نوع وسیله نیز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت شده است.
حقیقی با اشاره به اینکه مواد ضد عفونی کننده کرونای مورد نیاز هیات های مذهبی ماه محرم نیز تهیه و ذخیره خواهد شد، ادامه داد: بر این اساس از ارسال این مواد به استان های دیگر تا حدودی جلوگیری خواهد شد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه همیاران سلامت در جلساتی باید در خصوص نحوه اقدامات انجام گرفته گزارش ارائه کنند، گفت: در این خصوص جلسه ای با حضور معاونت مربوطه و  متولیان امر برگزار و بررسی لازم انجام گیرد.
وی اظهار داشت: اقدامی در خصوص اختصاص شعبه ای از سوی دادستانی برای تمکین واحدها از پروتکل های بهداشتی کرونایی تشکیل تا برخوردهای لازم انجام شود.
حقیقی در خصوص عزاداری های هیات ها در ماه محرم نیز افزود: در این راستا فرمایش رهبری فصل الخطاب است و هیچ فردی نباید به خود اجازه دهد که در این زمینه تعبیر و تفسیرهای شخصی ارائه کند.
استاندار زنجان با تقدیر از تمامی هیات های مذهبی و مداحان ادامه داد: با تعدادی از متولیان هیات‌های شاخص استان در ارتباط با مسائل محرم و واقعیت‌های کنونی گفت و گو شده است که این روند همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون مسؤولان هیات های شاخص استان آمادگی و همکاری خود را برای برگزاری عزاداری ماه محرم طبق پروتکل های ابلاغی، اعلام کرده اند که در این خصوص همراهی دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادها نیز امری مهم و ضروری است.
حقیقی در ارتباط با وضعیت حاکم کرونایی در این استان نیز افزود: همگان به تبعات تجمعات و عوارض ناشی از آن به خوبی آگاه هستند و این مهم در عزاداری محرم نیز اهمیت دارد که در این راستا پروتکل‌های لازم هفته آینده ارائه و اعلام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه عموم مردم محبان اهل بیت(ع) هستند، ابراز امیدواری کرد، اجرای پروتکل های بهداشتی بتواند مشکلات ناشی از بیماری کرونا را کاهش دهد.
استاندار زنجان از تمامی فرمانداران استان خواست با ائمه جماعات ارتباطات بیشتری داشته و اطلاعات لازم را ارائه دهند و علاوه بر آن، در جلسات فرعی بیماری کرونا نیز حضور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: همراهی ائمه جماعات در تمامی برهه ها به ویژه شرایط کنونی لازم است که در این خصوص فرمانداران و کمیته اطلاع رسانی نیز بصورت عملیاتی‌تر وارد میدان شوند.
انتهای پیام/
ماسک مورد نیاز به قیمت ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار