معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور؛

یک هزارو ۸۰۰ تکنسین اورژانس کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند

1399/05/16 - 09:53 - کد خبر: 24642 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون از مجموع ۱۶ هزار تکنسین اورژانس پیش‌بیمارستانی، یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند که اغلب آنان بهبود یافتند ولی متاسفانه چهار نفر از این افراد در اثر این بیماری جان خود را از دست داده و شهید شدند.

به گزارش نصر، حسن نوری شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح نخستین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به عملکرد خوب و ارائه خدمات بسیار مطلوب اورژانس استان زنجان، افزود: اورژانس زنجان یکی از اورژانس‌های بسیار خوب در کشور است و چند پروژه ارزشمند از جمله اجرای کد ۲۴۷ در ارتباط با بیماران قلبی و کد ۷۲۴ در ارتباط با بیماران سکته مغزی در این استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اورژانس زنجان و مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی این استان، در زمینه خدمت به بیماران سکته مغزی در کشور سرآمد بوده و صاحب رتبه‌هایی در کشور، منطقه و حتی جهانی است، اظهار داشت: خدمات استاندارد و بسیار خوبی در این استان برای بیماران سکته مغزی انجام می‌شود که جای قدردانی دارد.
نوری با قدردانی از خیرین زنجانی و نقش آفرینی آنان در حوزه سلامت، اظهار داشت: فعالیت خیران در حوزه سلامت، مسیری است که با جان انسان‌ها سر و کار دارد و می تواند منشاء خدمات ارزنده ای باشد.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پارسال بالغ بر  چهار میلیون و ۵۰۰  هزار ماموریت  اورژانسی در سطح کشور در راستای خدمات رسانی به گروه‌های مختلف انجام گرفت، گفت: اورژانس کشور صرفا خدمت رسانی از طریق آمبولانس را انجام نمی دهد بلکه با اقدامات انجام گرفته ۴۵ پایگاه اورژانس هوایی در کشور از جمله در استان زنجان راه اندازی شده که منشاء خدمات بسیار خوبی بوده است.
نوری ادامه داد: برخی از خدمات اورژانس هوایی از جمله تزریق خون به صورت پایلوت منحصرا در استان زنجان انجام می‌شود و اکنون به دنبال تسری این سیستم به کل کشور هستیم.
این مسؤول به راه‌اندازی موتور آمبولانس برای کلانشهرها از جمله تهران، مشهد و اصفهان که دارای ترافیک بالا هستند، اشاره کرد و گفت: طبق تدابیر اتخاذ شده  راه‌اندازی  اورژانس دریایی نیز با پنج دستگاه آمبولانس در جنوب کشور آغاز شده و برنامه‌ریزی‌های هاورکرافت ( نوعی شناور دریایی که بر روی بالشتکی از هوای فشرده تکیه کرده و توانایی گذشتن از پهنه های گوناگون بر روی زمین همچنین گذر از روی آب را دارد) آمبولانسی در حال انجام است.
انتهای پیام/
یک هزارو ۸۰۰ تکنسین اورژانس کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار