مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل؛

اولویت در بازگشایی مدارس اردبیل سلامت دانش‌آموزان است

1399/05/15 - 16:11 - کد خبر: 24624 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تشریح پروژه مهر ۹۹ گفت: اولویت آموزش و پرورش این استان در بازگشایی مدارس بهداشت و سلامت دانش‌آموزان است.

به گزارش نصر، احمد ناصری روز چهارشنبه با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده انجام شده اظهارداشت: ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی و هفتم متوسطه دوره اول به ترتیب در روزهای ۲۰ خرداد و ۱۶ تیرماه انجام شد و دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه دوره دوم نیز از دوم مرداد در حال ثبت‌نام می‌باشند.
او با اشاره به اینکه در زمان ثبت‌نام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و از تجمع در مدارس جلوگیری می‌شود، گفت: برای ثبت‌نام در دوره‌های میان پایه نیازی به حضور والدین در مدارس نیست و مدیران امور ثبت‌نام دانش‌آموزان در این پایه‌ها را انجام خواهند داد.
به گفته وی، ۷۰ درصد از دانش‌آموزان برای ثبت‌نام نیازی به حضور در مدارس نداشتند و از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی استان تنها ۸۰ هزار نفر در پایه‌های ورودی به مدارس مراجعه خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با اشاره به حضور بیش از اندازه والدین در زمان ثبت‌نام مدارس هیات امنایی گفت: برای جلوگیری از ترافیک در این مدارس سامانه‌ای طراحی شده که حدود ۳۰ هزار مراجعه کاهش یافته است.
ناصری با عنوان اینکه اصل در آموزش و پرورش بر پایه آموزش حضوری است، تشریح کرد: با توجه به وضعیتی که در آن واقع شده‌ایم و نیز برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس با همکاری وزارت ارتباطات تمام مدارس استان به اینترنت پرسرعت متصل شده است.
وی همچنین به فعالیت معلمان در شبکه دانش‌آموزی شاد در سال تحصیلی قبل اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد مدیران، ۹۳ درصد از معلمان و ۹۵ درصد از کلاس‌های درسی در این شبکه آموزشی فعال هستند و ۸۰ درصد از دانش‌آموزان نیز در این شبکه فعالیت می‌کنند که امیدواریم در سال تحصیلی جدید این میزان به ۱۰۰ افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات از قبیل عدم پوشش اینترنت در برخی از نقاط استان و نیز نبود گوشی‌های هوشمند اشاره کرد و اظهارداشت: اگر آموزش در سال تحصیلی جدید بصورت حضوری نباشد، مدیران مدارس موظفند اسامی دانش‌آموزانی را که با این مشکلات مواجه‌اند را اعلام کنند تا بسته‌های آموزشی مناسب در اختیار آنان قرار بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: برای شروع سال تحصیلی آینده که از ۱۵ شهریور شروع خواهد شد، سه حالت پیش‌بینی کردیم و برای هر سه حالت آمادگی‌های لازم در استان ایجاد شده است.
او گفت: اولین حالت این است که ما شرایط عادی داشته باشیم و وضعیت سفید باشد در این حالت مدارس طبق سال گذشته بصورت عادی فعالیت خود را شروع خواهند کرد برای این وضعیت همه چیز از حالا مهیا است.
احمد ناصری ادامه داد: در حالت دوم تصور براین است که در استان یا بعضی شهرستان‌ها وضعیت زرد باشد ، در این وضعیت دانش‌آموزانی که در مناطق روستایی و عشایری هستند معلمان و راهبران آموزشی با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برای رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی حضور خواهند داشت.
او افزود: در شهرها به لحاظ تراکم جمعیت کلاس‌ها روز پنجشنبه به روزهای فعال هفته اضافه خواهد شد و هفته و کلاس‌های درس به ۲ بخش تقسیم می‌شود ، دانش‌آموزان نیز در ۲ گروه در یکی از روزهای هفته در مدرسه حاضر خواهند شد.
ناصری در رابطه با وضعیت قابل تصور سوم تصریح کرد: وضعیت قابل تصور سوم وضعیت قرمز است اگر در چنین وضعیتی قرار گرفتیم تجربه فاصله سوم اسفند ۹۸ تا پایان خرداد ۹۹ را بکار خواهیم بست که در این حالت شبکه شاد و برنامه‌های آموزشی صدا و سیما جزو برنامه های اصلی آموزش وپرورش خواهد بود و در مناطق روستایی و عشایری راهبران و معلمان بصورت حضوری برای رفع اشکال حضور خواهند داشت.
انتهای پیام/
اولویت در بازگشایی مدارس اردبیل سلامت دانش‌آموزان است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار