فوت هفت نفر و بستری شدن ۵۳ مبتلای دیگر؛

آمار مرگ و میر و ابتلای به کرونا در استان اردبیل همچنان بالاست

1399/05/15 - 15:56 - کد خبر: 24621 نسخه چاپی

نصر: آمار مرگ و میر و ابتلای به بیماری کرونا در استان اردبیل همچنان بالاست به طوری که طی شبانه‌روز گذشته هفت نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده و ۵۳ نفر دیگر نیز با وضعیت جسمی وخیم در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

به گزارش نصر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار، با هشدار مجدد و توصیه موکد در خصوص ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار بیماران مبتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان را نگران‌کننده خواند.
شهرام حبیب‎زاده اعلام کرد: فرآیند بستری در بیمارستان‌های استان به گونه‌ای است که فقط بیماران بدحال بستری شده و بیماران با حال عمومی نسبتا خوب و اشباع اکسیژنی بالای ۹۳ درصد در منزل تحت مراقبت قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: تعدادی از پرستاران و عوامل درمان به دلیل ابتلا به کرونا در مرخصی استعلاجی و استراحت هستند و به همین علت، فشار مضاعفی بر روی مراکز درمانی استان وجود دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از اهالی این استان و مسافران احتمالی خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام و مسافرت‌ غیرضروری و خودداری از حضور در تجمعات، راه‌های ابتلا به این بیماری را مسدود کرده و بار مراجعه به مراکز درمانی را کاهش دهند.
وی افزود: استان اردبیل که هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد، در صورت رعایت این قواعد، در ۲۰ روز آینده وارد وضعیت زرد یا سفید می‌شود.
دکتر حبیب‎زاده با اشاره به بستری شدن ۵۳ مبتلای جدید در مراکز درمانی استان طی شبانه‌روز گذشته گفت: از این تعداد ۲۹ نفر در اردبیل، هفت نفر در پارس‌آباد، ۱۲ نفر در مشگین‌شهر، سه نفر در گرمی، یک نفر در بیله‌سوار و یک نفر در خلخال بستری شده و ۴۱ نفر از افراد بستری نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۳۸۶ نفر به علت ابتلای به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۵ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با اشاره به کاهش جزیی مراجعان به مراکز درمانی استان با احتمال ابتلای به کرونا بیان کرد: این کاهش به علت رعایت مردم و مساعدت سازمان‌های مختلف در اجرای مصوبات کنترلی ستاد مدیریت کرونا بوده است.
وی اضافه کرد: از عموم اهالی استان درخواست می‌شود که با ادامه همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خادمان حوزه بهداشت و درمان را برای ارائه خدمات مناسب در دوره پیک دوم کرونا در استان یاری کنند.
به گزارش ایرنا، استان اردبیل طی ۲ هفته گذشته بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پنج ماه گذشته را تجربه کرده و از هفته گذشته در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز قرار گرفته است.
ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل با انتشار اطلاعیه‌ای، استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری، اجتناب از شرکت در مراسم و مراکز تجمع افراد و خارج نشدن افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای از منزل را برای کنترل کرونا الزامی اعلام کرده است.
این ستاد با هشدار جدی به شهروندان درباره تبعات سخت عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد که شهروندان استان باید مراسم عروسی و عزا را تعطیل کرده و از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه‌ای پرهیز کنند.
خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها، سه راهکار اساسی مقابله با ابتلا به کرونا اعلام شده است.
انتهای پیام/
آمار مرگ و میر و ابتلای به کرونا در استان اردبیل همچنان بالاست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار