نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس عنوان کرد:

غیبت دولت در تصمیم‌گیری‌های اساسی آذربایجان‌شرقی!

1399/05/15 - 13:32 - کد خبر: 24601 نسخه چاپی

نصر: نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: متاسفانه دولت در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های اساسی استان غایب است و وظایف نمایندگان دولت را اعضای شورای شهر تبریز انجام می دهند!

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی در گفت و گویی اظهار کرد: در ارتباط با مدیریت بحران کرونا شاهد هستیم نماینده عالی دولت در استان هیچ اقدام موثری صورت نمی‌دهد و اعضای شورای شهر تبریز تصمیم می‌گیرند مثلا بازار را تعطیل کنند؛ در چنین مسائلی فقدان و خلاء مدیریت عالی استان کاملا مشهود است.
وی افزود: انتظار داریم آقای استاندار به عنوان عالی‌ترین نماینده دولت در استان در جزئیات مسائلی مثل مدیریت بحران کرونا یا کمبود منابع آبی در تبریز حضور موثر داشته باشد که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.
بیگی ابراز داشت: بنده به یاد ندارم در جلسه‌ای دولت به موضوع آب به عنوان یک معضل و مشکل اساسی ورود یابد؛ در آخرین جلسه‌ای هم که چند هفته پیش در محضر استاندار بودیم حاضر نبودند مسئله آب را به عنوان مشکل و موضوع راهبردی شهر و منطقه مطرح کنند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس متذکر شد: در حال حاضر مدیریت آبفای شهری و روستایی استان با هم ادغام شده اند و بعضا پیشنهاداتی می دهند که تصمیم گیری در ارتباط با آنها تنها با حضور اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس امکان پذیر نیست.
استاندار پیشین آذربایجان شرقی تصریح کرد: ما به یک تصویر کلی از وضعیت منابع آبی منطقه نیازمندیم؛ شاید به نظر بنده برسد که انتقال آب کلقان به تبریز راحت‌تر از انتقال آب قلعه چای باشد؛ به هر حال لازم است در مورد این پیشنهادات به شکل تخصصی بحث و تصمیم گیری شود. 
وی خاطرنشان کرد: مردم مسئله آب را به عنوان یک بحران جدی به نمایندگان مجلس منتقل می کنند اما واکنشی از جانب نمایندگان دولت در استان در این ارتباط نمی ‌بینیم و اصلا نمی دانیم چه برنامه ریزی هایی برای حل این بحران انجام داده‌اند!
بیگی هشدار داد: معلوم نیست چرا پیش‌بینی‌های لازم صورت نمی‌گیرد؟! گویی قرار است پس از اتمام منابع آبی و زمانی که هیچ اعتباری وجود نخواهد داشت زنگ خطر به صدا درآید.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: در گذشته می‌دانستیم وضعیت آب تبریز شکننده است و پیگیری‌های بسیاری صرفا برای اینکه بتوانیم برای انتقال آب ارس به تبریز بسته سرمایه گذاری تعریف کنیم، صورت دادیم، اما اولین پروژه‌‌ای که دولت روحانی بلافاصله بعد از روی کار آمدن ابطال آن را اعلام کرد، پروژه انتقال آب ارس به تبریز بود.
انتهای پیام/
غیبت دولت در تصمیم‌گیری‌های اساسی آذربایجان‌شرقی! خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار